نقش اثرگذار دانشجویان در صیانت از ارزش‌های اسلامی جامعه
کد خبر: 4104579
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان تأکید کرد

نقش اثرگذار دانشجویان در صیانت از ارزش‌های اسلامی جامعه

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان در آیین تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر نو ورود این دانشگاه گفت: رسالت دانشجویان، فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، آن است که در جبهه‌های امروز هم، حضور اثرگذار برای صیانت از هویت و ارزش‌های اسلامی جامعه داشته باشند.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در آیین تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر نو ورود دانشگاه لرستان که 13 آذرماه در سالن اجتماعات شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه از دانشجویان توقع دارم مشارکت خود در نشست‌های هفته پژوهش و فناوری را که بیش از 50 نشست هستند افزایش بدهند، گفت: شهدا و ایثارگران براساس آموزه‌های قرآن کریم، مجاهدت و عمل کردند.

وی با بیان اینکه واژه شهدا در قرآن کریم در کنار واژه‌هایی همچون صدیقین و پیامبران و صالحین قرار گرفته است، افزود: مقام شهدا و ایثارگران یک مقام بسیار ارزشمند از نگاه دینی و از منظر گفتمان انقلاب اسلامی است.

رئیس کمیته علمی، پژوهشی کنگره ملی شش هزار و 547 شهید استان لرستان با بیان اینکه دانشجویان، امانت الهی و آینده‌سازان کشور هستند، گفت: یکی از مؤلفه‌های حرکت‌ کردن در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی، آن است که همیشه قدردان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشیم.

نظری با اشاره به اینکه امروز جبهه دشمن تغییر کرده است، بیان کرد: یکی از جبهه‌های امروز، تهاجم فرهنگی دشمن است؛ امروز دشمن با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به جنگ ایران آمده است که رسالت دانشجویان، فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، آن است که در جبهه‌های امروز هم، حضور اثرگذار برای صیانت از هویت و ارزش‌های اسلامی جامعه داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان با بیان اینکه دشمن از طریق جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به‌دنبال آن است که انواع دروغ‌ها در جامعه منتشر و ذهن‌ها را آلوده کند، اظهار کرد: دانشجویان از جمله دانشجویان شاهد و ایثارگر باید ارتباط خود را با انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی گسترش دهند.

رئیس دانشگاه لرستان از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه لرستان خواست خاطرات شهدا و ایثارگران را به‌صورت مدون و نظام‌مند، تهیه کنند تا ماندگاری داشته باشد و نسل به نسل، منتقل شود.

نظری در ادامه خانه ملی گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان را بستری مناسب برای بیان دیدگاه‌های مختلف دانست و گفت: خانه ملی گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان که به تازگی راه‌اندازی شده است آماده است تا دانشجویان مختلف از جمله دانشجویان شاهد و ایثارگر، دیدگاه‌های متنوع خود درباره موضوعات گوناگون را بیان کنند.

شهدا جانفشانی کردند تا مملکت به دست نااهلان نیفتد

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این آیین با بیان اینکه شهدا جانشان را فدا کردند تا مملکت به دست نااهلان نیفتد، گفت: در دوران پس از دفاع مقدس نیز مجاهدت‌های سرداران و رزمندگان بزرگی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، تداوم داشت و امنیت ایران و بسیاری از ملت‌های منطقه مدیون این جانفشانی‌هاست. براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.

حجت‌الاسلام عابدین درویشی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی گفت: هرچه دستاورد در کشور داریم مرهون جانفشانی‌های شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران است و مدیون این عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه شهدا جانشان را در راه ارزش‌ها فدا کردند و مجاهدت‌های ایثارگران برای دفاع از ارزش‌هاست، ادامه داد: ما باید فرهنگ ایثار و مجاهدت را از شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم ایشان، بیاموزیم.

درویشی‎پور اضافه کرد: وظیفه همه ماست در هر جایگاهی که در جامعه هستیم یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی بداریم و خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران را تکریم کنیم.

در این آیین، به جمعی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه لرستان، به قید قرعه، جوایزی اهدا شد و کلیپ‌هایی نیز در پاسداشت یاد و خاطره شهدای والامقام برای دانشجویان به نمایش درآمد و در پایان تعدادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه لرستان نیز دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات گوناگون دانشگاه، با مسئولان دانشگاه در میان گذاشتند.

انتهای پیام
captcha