کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود
کد خبر: 4103543
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
فرماندار بروجرد:

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود

فرماندار بروجرد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: دانشگاه به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و این‌گونه کرسی‌های آزاداندیشی را برگزار که به یک فضای گفت‌وگوی سازنده وارد شویم.

مجید منعمی فرماندار بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری بروجرد، مجید منعمی، فرماندار بروجرد، در نشست با نمایندگان تشکل‌های صنفی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد که سه‎شنبه، هشتم آذرماه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به جمله دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا خواهد شد، گفت: این جمله وظیفه دانشجو را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به محل اعتراضات قانونی اضافه کرد: یکی از جاهایی که به‌عنوان محل تبادل آرا و گفت‌وگو می‌توان از آن نام برد کرسی‌های آزاداندیشی است که در این محافل باید همه سلایق حضور داشته و صحبت کنند. همچنین این کرسی‌ها باید در راستای یک موضوع خاص و به‌نوعی موضوع‌محور باشد و از مسئولان کشوری و استانی دعوت شود تا صحبت‌های مخالف و موافق را بشنوند.

سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌توانیم به یک فضای گفت‌وگوی سازنده وارد شویم.

منعمی با اشاره به تکریم ارباب‌رجوع در ادارات و اینکه هیچ اداره، مسئول و مدیری اجازه ندارد به کسی که به او رجوع کرده و اسمش ارباب‌رجوع است، توهین کند، اظهار کرد: اگر گلایه و شکایتی هست در خود آن اداره و هم در فرمانداری واحد بازرسی مستقر بوده و افراد می‌توانند به این واحد مراجعه و اطلاع داده شود و حتما با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی دست‌فروشان افزود: در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و در این زمینه تصمیم، بازدید از محل‌های استقرار صورت گرفت، اما در زمان اجرا به اتفاقات اخیر رخ داد.

فرماندار بروجرد بیان کرد: شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که باعث نارضایتی عده‌ای نشود چون هر تغییر با یک مقاومت روبرو است، باید اول بتوانیم آن مقاومت را مدیریت و بعد تغییرات اعمال شود. ساماندهی دست‌فروشان در دستور کار قرار دارد به محض اینکه شرایط فراهم شد اجرا خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که بخشی از آن اجرا شود.

معاون استاندار لرستان با اشاره به مسئله بیکاری و تورم در کشور، تصریح کرد: بیکاری مسئله کشور است که عوامل متعدد دارد، تحلیل فضای بیکاری و فقدان اشتغال در کشور یک مسئله چند متغیره بوده که یک بخش آن سوءمدیریت‌های قبلی و شرایط کشور در فضای جهانی است.

منعمی افزود: تحریم‌هایی که بر علیه کشور ما وارد می‌شود بر این موضوع اثر گذاشته اما نباید مانع تلاش ما شود، به‌دنبال این هستیم که بخشی از کارخانجاتی که قابلیت احیا دارند و می‌توانند در حل مسئله اشتغال کمک کنند را احیا و راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه ایجاد اشتغال جلساتی با سرمایه‌داران بروجردی که خارج از شهرستان هستند، برگزار شده و اقدامات دیگری مانند وام‌های تبصره ۱۸ پیگیری می‌شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به گرانی رهن و اجاره مسکن افزود: علی‌رغم تأکیدات ریاست جمهوری و حتی آئین‌نامه‌هایی تصویب و ابلاغ شد اما مدیریت بحث مسکن مدیریت یکپارچه‌ای نیست.

منعمی با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: اقداماتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده و جمع‌آوری معتادین نیز از سطح شهر به‌صورت مستمر و در حال انجام است. همچنین، در سطح شهرستان اقدامات خوبی در راستای زیرساختی مانند آسفالت معابر، نوسازی معابر، روشنایی معابر و در سطح روستاها آسفالت راه‌ها انجام شده است.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه مسئولان شهرستان به‌صورت مستمر در سطح روستاها حضور دارند و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی می‌کنند، به سهم بروجرد از بودجه استانی اشاره کرد و گفت: در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریبا بودجه شهرستان دو برابر شده و سعی این است که میزان تخصیص بالا برود که براساس محرومیت بودجه استانی را در نظر می‌گیرند.

منعمی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: بحث اعتراض با اغتشاش متفاوت است در این جنگی که اتفاق افتاد، ۵۲ کشور سرمایه‌گذاری و فکر گذاشته و هزینه کرده و دنبال این هستند که ماهیت حکومت را عوض کنند که در این راستا باید از نیروی انتظامی تشکر کنیم و از بسیج و سایر نیروهای امنیتی که در این راستا تلاش‌های زیادی کردند که در رده‌بندی مدیریت این اغتشاشات و فضای امن در رتبه خوبی قرار داریم.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه یکی از اهداف تشکل‌های دانشجویی این است که ارتباط بین مسئولان و مردم را برقرار کند، گفت: موضوعات فرهنگی باید اولویت قرار بگیرد که در این راستا در زمینه برپایی و احداث حوزه هنری در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha