جهاددانشگاهی سنگر جهاد تبیین باشد
کد خبر: 4099449
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

جهاددانشگاهی سنگر جهاد تبیین باشد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید جهاد را به بدنه دانشگاه‌ها تزریق کند، گفت: جهاددانشگاهی با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند کارهای ویژه و بزرگ انجام دهد و سنگر جهاد تبیین باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان امروز، 23 آبان در بازدید از معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان با اشاره به حکمرانی مجازی و رسانه‌ای و لزوم به‌روزرسانی فعالیت‌های رسانه‌ای، گفت: ایکنا و ایسنا از رسانه‌های باسابقه کشور هستند و باید در حوزه انعکاس و دایره اطلاع‌رسانی تغییرات داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ایکنا باید رویکردهای اجتماعی و قرآنی خود را دنبال کند، افزود: نوع تولید خبر در رسانه نیازمند تغییر جدی است و باید به‌روزرسانی شود.

وحیدی با اشاره به وجود ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی متنوع جهاددانشگاهی از جمله کاشت گیاهان دارویی و سایر دوره‌های آموزشی می‌تواند برای تشکل‌های مردمی، دینی و مذهبی برگزار شود.

وحیدی با بیان اینکه قرآن کتاب جاودان است و برای بشر پابرجاست و بشر باید از این سرچشمه فیض استفاده کند، ادامه داد: یکی از امتیازات جهاددانشگاهی فعالیت خبرگزاری قرآن در این نهاد است؛ جهاددانشگاهی از برکات انقلاب اسلامی ایران و از فناوری‌های اجتماعی انقلاب است که باید جهاد را به بدنه دانشگاه‌ها تزریق کند. دانشگاهی که در آن جهاد وجود نداشته باشد، دانشگاه نیست.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند کارهای ویژه و بزرگ انجام دهد، گفت: جریان جهاد تبیین باید از مجموعه جهاددانشگاهی آغاز شود؛ جهاد یک بخش دانشجویی و دو رسانه، انتشارات و افکارسنجی دارد و با این ظرفیت‌ها جهاددانشگاهی می‌تواند سنگر جهاد تبیین باشد، چراکه زنجیره جهاد تبیین در جهاددانشگاهی تکمیل است.

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در گذشته طرح‌های پژوهشی تبلیغات اسلامی از سوی جهاددانشگاهی انجام می‌شد، ادامه داد: جهاددانشگاهی لرستان آمادگی چاپ کتب تحقیقی مذهبی و دین‌پژوهی را دارد و این در حالی است که کتب چاپ شده در انتشارات جهاددانشگاهی به‌عنوان کتب آموزشی و مرجع استفاده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه‌ هم خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا اخبار تبلیغات اسلامی لرستان را پوشش می‌دهند، گفت: مرکز افکارسنجی ایسپا نیز در حوزه‌های مختلف نظرسنجی می‌کند.

انتهای پیام
captcha