سیاه‌نمایی دشمن را با جهاد تبیین خنثی کنیم
کد خبر: 4093348
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

سیاه‌نمایی دشمن را با جهاد تبیین خنثی کنیم

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در جهاد تبیین با تمام قدرت به میدان بیایند، گفت: با جهاد تبیین باید دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان نشان داد و سیاه‌نمایی دشمن را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، گفت: کسانی که خدا و رسول خدا را اطاعت کند به فلاح و رستگاری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هر کسی برای مسافرت خود برنامه‌ریزی کرده، آذوقه و مکان را مشخص می‌کند، ادامه داد: انسان هم در این دنیا مسافر است و با مرگ وارد سفر آخرت می‌شود و سفر آخرت برگشت ناپذیر است و اگر انسان توشه‌ای برای آخرت نداشته باشد در آخرت هم گرفتار می‌شود.

شمسی‌فر با بیان اینکه آذوقه سفر آخرت، تقوا و برنامه آن قرآن و عترت است، خاطرنشان کرد: خداوند قرآن و عترت و عقل را به انسان داده است تا زمینه کمال و سعادت اخروی او فراهم فراهم شود.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد یکی از مراتب تقوا را تقوای بیانی دانست و با بیان اینکه انسان خردمند قبل از صحبت کردن فکر می‌کند، گفت: مرتبه دیگر تقوا، تقوای سیاسی است و تقوای سیاسی یعنی انسان به دشمن اعتماد نکند اما برخی‌ها به جای اعتماد به نیروهای داخلی، چشم به خارج دارند و برای نیز ابزار دشمن می‌شود.

وی مرتبه دیگر تقوا را تقوای در خانواده دانست و با بیان اینکه زن و مرد باید مایه زینت هم باشند و عیب همره بپوشانند، تصریح کرد: مرتبه دیگر تقوا، تقوای اخلاقی است گاهی انسان باید اشتباه دیگران را بپوشاند و اهل گذشت و صبر باشد که به رضایت خداوند متعال نزدیکتر است.

شمسی‌فر بدترین افراد در نزد خدا را افراد سخن‌چین، تفرقه‌افکن و عیب‌جو دانست و با بیان اینکه بدترین انسان‌ها کسی است که عیب خود را نمی‌بیند و عیب دیگران را بزرگ می‌کند، ادامه داد: گاهی عده‌ای با شبهه‌افکنی و تفرقه‌افکنی دین مردم را دچار شبهه می‌کنند که این افراد مورد غضب خداوند هستند.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه در قضایای اخیر دختر جوانی کشته شد و برخی‌ها بدون مشخص شدن حقیقت موضوع، شروع به موضع‌گیری کرده و برخی‌ها اهانت کردند‌، ادامه داد: عده‌ای همراه جریان نفاق شدند و موجب شهادت برخی از نیروهای مسلح شدند کمااینکه باید بدانیم دشمنان دلسوز این دختر نبودند بلکه ایران پیشرفته و قدرتمند را نمی‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه در جریانات اخیر عده‌ای فریب خورده و باید مراقب باشند که صف خود را با اغتشاشگران جدا کنند، ادامه داد: قوه قضائیه با کسانی که جریان نفاق و دشمن را همراهی کردند به طور قاطع برخورد و خسارت‌ها را از آنان بگیرد چراکه این افراد به کشور خیانت کردند.

شمسی‌فر با بیان اینکه جنگ امروز دشمن از نوع ترکیبی است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی در جهاد تبیین با تمام قدرت به میدان بیایند کمااینکه باید با جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان نشان داد و سیاه‌نمایی دشمن را خنثی کرد.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به چهارم آبان اعتراض امام راحل به کاپیتولاسیون اشاره کرد و با اشاره به اینکه در زمان پهلوی ایران پایگاه آمریکا بود، اضافه کرد: شهادت سیدمصطفی خمینی و سالروز صلح امام حسن(ع) با معاویه از دیگر مناسبت‌های هفته جاری است.

انتهای پیام
captcha