دانش‌آموزان فرصت تحصیل و تهذیب نفس را غنیمت بدانند
کد خبر: 4087574
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

دانش‌آموزان فرصت تحصیل و تهذیب نفس را غنیمت بدانند

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد با بیان اینکه دانش‌آموزان باید فرصت تحصیل و تهذیب نفس را غنیمت بدانند و برای آینده خود تلاش کنند گفت: تمام برنامه‌های توسعه‌ای، آموزشی و اجتماعی از طریق آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و ضرورت دارد به این دستگاه توجه ویژه شود.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدیدبه گزارش ایکنا از لرستان، در نخستین روز بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت در مدارس لرستان با حضور استاندار، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، فرمانده سپاه لرستان و سرپرست آموزش و پرورش زنگ مهر و مقاومت  امروز، دوم مهرماه در مدارس لرستان نواخته شد.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‎فر، امام‌جمعه موقت خرم‎آباد در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت و آغاز سال تحصیلی که در هنرستان امیرکبیر خرم‌آباد نواخته شد، با اشاره به آیات قرآن در خصوص تعلیم و تربیت، اظهار کرد: اولین آیاتی که بر پیامبر عظیم‌الشان نازل شده در مورد علم آموزی و جایگاه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی، تعلیم و تربیت و علم‌آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: چنانچه نسل جوان دو خصوصیت تحصیل و ورزش را داشته باشد عدالت و پیشرفت در آن جامعه محقق خواهد شد.

شمسی‌فر با بیان اینکه دانش‌آموزان باید فرصت تحصیل و تهذیب نفس را غنیمت بدانند و برای آینده خود تلاش کنند، افزود: آموزش و پرورش مهمترین و اساسی‌ترین دستگاه کشور است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد اضافه کرد: تمام برنامه‌های توسعه‌ای، آموزشی و اجتماعی از طریق آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و نیاز است به این دستگاه توجه ویژه شود.

رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان نیز در این آیین با تبریک بهار تعلیم و تربیت، اظهار کرد: امسال با توجه به شعار سال، بازگشایی مدارس را از هنرستان‌ها آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه دستگاه آموزش و پرورش لرستان این است که ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند، گفت: ۲۲ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش لرستان مشغول به تحصیل هستند.

عزتی با بیان اینکه میانگین کشوری هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش ۳۲ درصد است، گفت: در حال حاضر ۳۴۸ هزار دانش‌آموز در ۴۵۵۷ مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha