انکارکنندگان غدیر بانیان عاشورا بودند
کد خبر: 4076207
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶

انکارکنندگان غدیر بانیان عاشورا بودند

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خر‎م‌آباد با اشاره به اینکه سند مظلومیت امام حسین(ع) را باید در غدیر جست‌وجو کرد، گفت: همان کسانی که منکر غدیرخم و ولایت شدند عاشورا را رقم زدند.

احجت‌الاسلام محمد امیری، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خر‌م‌آبادحجت‌الاسلام محمد امیری، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شهرستان خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اینکه اگر انسانی تبعیت از ولایت را نپذیرد عبادات او باطل است، اظهار کرد: ولایت موضوعی است که رسالت انبیا با آن کامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال نهم هجری، سال فتح مکه بود و پیامبر گرامی اسلام نتوانست حج تمتع را انجام دهد، ادامه داد: در سال دهم هجری پیامبر تمام مسلمانان را به حج دعوت کرد و در آن سال بین ۹۰ تا ۱۴۰ هزار نفر حضور داشتند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در آخرین حج خود اعمال حج تمتع را آموزش داد و در راه برگشت در غدیرخم به دستور خداوند مأمور به انجام تکلیف خود شد، ولایت را امتحان الهی دانست و با بیان اینکه خداوند تبعیت از خود، بعد از آن رسول خدا و سپس ولایت را بر ما فرض کرده است، تصریح کرد: یکی از امتحانات مسلمانان قبول داشتن ولایت است و اگر ولایت امام علی(ع) را قبول داشتند سقیفه و عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شهرستان خرم‎آباد با بیان اینکه همان افرادی که در غدیرخم با پیامبر(ص) بیعت کردند همان افراد ولایت را قبول نداشتند و عاشورا را رقم زدند، ادامه داد: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام عده‌ای منکر غدیرخم شدند و انکار کنندگان غدیر بانیان عاشورا شدند.

وی بر لزوم تبیین ارتباط عاشورا با غدیر تأکید کرد و با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) برای حفط و بقای دین بود، گفت: سند مظلومیت امام حسین(ع) را باید در غدیر جست‌وجو کرد اگر به غدیر عمل می‌شد این همه ظلم در حق اهل‌بیت(ع) روا داشته نمی‌شد.

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه امروز همان کربلا پابرجا است و اگر بصیرت نداشته باشیم عاشورا تکرار می‌شود، تصریح کرد: هر جا حسینی باشد یزید در مقابل آن قد علم می‌کند اگر ولایت را تنها بگذاریم عاشورای دیگری در راه است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه زمانی که امام حسین(ع) را سر بریدند شادی کردند و در عاشورای سال ۸۸ دیدید همان کسانی که تفکر عمرسعدی داشتند به دنبال عاشورای دیگری بودند، ادامه داد: ولایت عصاره رسالت انبیا است و اگر باسوادترین افراد باشیم ولایت را نپذیریم، کار ما ارزش ندارد.

وی بر لزوم افزایش بصیرت و معرفت در محافل عزاداری سید و سالار شهیدان تأکید کرد و گفت: باید ولایت را به‌عنوان محور و قوام‌بخش حکومت اسلامی قرار دهیم  تا اگر عاشورا تکرار شود با یک خروار گندم ری، دین خود را نفروشیم.

وی تبعیت از ولایت سخت‌ترین آزمون الهی دانست و با بیان اینکه وظیفه امروز ما این است که تفکر ولایت فقیه جهاد تبیین را انجام دهیم، ادامه داد: مراقب باشیم تا ولی فقیه زمان خود را تنها نگذاریم.

خبرنگار: امین زینی وند 

انتهای پیام
captcha