کتاب «تهاجم» در بروجرد رونمایی شد
کد خبر: 4069270
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کتاب «تهاجم» در بروجرد رونمایی شد

کتاب «تهاجم» نوشته مهدی بیرانوند در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد رونمایی شد.   

کتاب «تهاجم» در بروجرد رونمایی شدبه گزارش ایکنا از لرستان، کتاب «تهاجم»  با موضوع تهاجم فرهنگی و سواد رسانه‌ای، نوشته مهدی بیرانوند، نویسنده و شاعر بروجردی چهارشنبه، ۱۵ تیر در مرکز اسناد وشناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد رونمایی شد.

در مقدمه کتاب آمده است: شیوه ‌ای که آن را تهاجم فرهنگی و یا جنگ نرم می‌نامند و سلاح آن رسانه‌ها، جراید، تولیدات سینمایی، پادکست‌ها و..‌. تمامی ابزار دور برد بصری است،  ابزاری خوش‌رنگ و لعاب با ترفندهای جذاب برای نفوذ به یک سرزمین و تحمیل افکاری خاص طبق نقشه جنگ نوین برای شکست یک کشور است.

 تهاجم فرهنگی امروزه به سلاح اصلی کشور های امپریالیسم برعلیه جهان شرق و کشور های جهان سومی تبدیل شده است و تاکنون در برخی از کشورهایی که پشتیبان فرهنگی و سواد رسانه‌ای نداشته‌اند توانسته به راحتی نفوذ و پروژه تخریب آن کشور را از پایه‌های فرهنگی و اجتماعی عملی کند.

کتاب فوق به ما تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، ابزار تهاجمات، راهکارهای مقابله و ضرورت یادگیری سواد رسانه را معرفی و می‌آموزد.

مهدی بیرانوند متخلص به «روژمان» شاعر، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار سال ۱۳۷۳ در بروجرد متولد شد، وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر و تربیت مدرس گرایش سواد رسانه‌ای است.

وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز و پیش از این شش عنوان کتاب با موضوعات داستان کوتاه، شعر، رسانه و پژوهش تألیف و جوایز علمی و هنری بسیاری در ایران و خاورمیانه کسب نموده است.

انتهای پیام
captcha