آیین تکریم «یک عمر نوکری» در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4068350
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

آیین تکریم «یک عمر نوکری» در لرستان برگزار می‌شود

مدیر بنیاد دعبل خزاعی لرستان از برگزاری آیین تکریم «یک عمر نوکری» با هدف تکریم پیرغلامان حسینی غیرمداح که سال‌ها به عنوان هیئت‌‌دار، میان‌دار و چای‌ریز در خدمت هیئت‌های مذهبی بودند در لرستان خبر داد.

مسلم رضایی‌پور، مدیر موسسه دعبل لرستانمسلم رضایی‌پور مدیر بنیاد دعبل خزاعی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این بنیاد برای برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان در محرم و صفر، اظهار کرد: در راستای تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع)، که سال‌های عمر شریف خود را به عنوان هیئت‌‌دار، میان‌دار و چای‌ریز در خدمت هیئت‌های مذهبی بوده و بدون هرگونه چشم‌داشت و با قصد قربت، در احیای مراسم‌های مذهبی، اهتمام داشته‌اند آیین تکریم «یک عمر نوکری» در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طی این آیین، پیرغلامان حسینی غیرمداح؛ که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، توسط شورای بنیاد دعبل خزاعی استان با همکاری و هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، کانون مداحان و شعرای آیینی، انتخاب و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

رضایی‌پور گفت: در این آیین، به سپاس ارج نهادن به زحمات این افراد و یک عمری نوکری آل‌الله، اعضای شورای بنیاد دعبل خزاعی استان، با حضور در منزل این خادمان حسینی و اجرای برنامه مداحی و لوح تقدیر از آنان تجلیل خواهند کرد.

مدیر بنیاد دعبل خزاعی لرستان اضافه کرد: آیین تکریم یک عمر نوکری، در استان لرستان، با هماهنگی و همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و مجموعه‌های مذهبی مرتبط، در فاصله زمانی عید غدیرخم تا روز مباهله برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha