برگزاری مسابقه «خاطره‌نویسی نماز جمعه» در لرستان
کد خبر: 4067573
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

برگزاری مسابقه «خاطره‌نویسی نماز جمعه» در لرستان

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: به مناسبت بزرگداشت اقامه اولین نمازجمعه در تهران،  برنامه‌های فرهنگی ازجمله مسابقات خاطره‌نویسی و تفسیر سوره جمعه ویژه نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در لرستان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه «خاطره‌نویسی نماز جمعه» در لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت اقامه اولین نمازجمعه در تهران، امروز، هشتم تیر به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های فرهنگی استان در خرم‌آباد تشکیل شد.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در حاشیه این جلسه در یک گفت‌وگوی خبری، گفت: به مناسبت بزرگداشت اقامه اولین نمازجمعه در تهران که در اوایل مرداماه یک هفته به این مناسبت اختصاص یافته است، برنامه‌های فرهنگی ازجمله مسابقات خاطره‌نویسی و تفسیر سوره جمعه ویژه نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نمازجمعه و لزوم تبیین و بیان فلسفه نمازجمعه و سیر تاریخی نمازجمعه در ایران، گفت: اولین نمازجمعه در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد و پس از آن در سایر استان‌ها و شهرهای استان نیز نمازجمعه اقامه شد و در حال حاضر در ۹۰۰ شهر کشور نمازجمعه اقامه می‌شود.

شمسی‌فر اضافه کرد: در نظر داریم به همین مناسبت نمایشگاهی از دستاوردهای نمازجمعه را در مصلی‌های نمازجمعه استان به ویژه شهر خرم‌آباد برپا کنیم.

انتهای پیام
captcha