هویت انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است
کد خبر: 4067218
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

هویت انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هویت انقلاب ما مبارزه با استکبار و شعار «مرگ بر آمریکا» است، گفت: اگر ما با دشمنان کار نداشته باشیم آنها با ما کار دارند لذا پای انقلاب می‌ایستیم و آنچنان که بر شاه پیروز شدیم بر استکبار نیز پیروز خواهیم شد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری،به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز، هفتم تیرماه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در لرستان که در حوزه علمیه آیت‌الله کمالوند خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان در حادثه هفتم تیر شهیدان سید فخرالدین رحیمی و شهید صادقی را تقدیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله نیازی به عنوان نماینده لرستان در خبرگان رهبری علم و منش افتخار مجلس خبرگان است، ادامه داد: آیت‌الله نیازی محل اقامتی ندارند و با نهایت ساده‌زیستی نقش نماینده خبرگان لرستان را انجام می‌دهند.

خاتمی با بیان اینکه نقش مردم و علمای لرستان در دو برهه برجسته است، ادامه داد: در نهضت دو ماهه روحانیون که به شکست علم و توطئه حذف سوگند به قرآن در محاکم و در ۱۵ خرداد شاهد نقش برجسته علمای لرستان بودیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آیت‌الله کمالوند پیک مراجع تقلید برای رفتن به پیش شاه بود و همواره قاطع برخورد می‌کرد، افزود: آیت‌الله سید اسدالله مدنی، چند سال عالم دیار لرستان بودند و در یک جمله لرستان در عرصه انقلاب لرستان مایه مباهات بوده است.

امام جمعه تهران با تأکید بر اینکه لرستان در عرصه مقاومت در مقابل رصاخان پیشتاز بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از سران عشایر لرستان توسط رضاخان تبعید شدند و نکته دیگر این است که لرستان خانه تشیع است و مجموعه استان مجموعه‌ای است که همگی از پیروان اهل‌بیت(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه طاغوت به دنبال عقب نگه داشتن لرستان بود و تلاش دولت محرومیت‌زدایی از لرستان است و امام جمعه خرم‌آباد در این عرصه در میدان است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت هفت تیر، اعلام بیعت با آرمان بلند شهیدان است.

خاتمی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز کشوری پرآوازه است هر کجا که پا می‌گذاری در آنجا نام ایران اسلامی است، ادامه داد: افتخار ایران این است که سربلند و با اقتدار در عرصه‌های بین‌المللی حاضر است به طوری‌که سیاست خارجی آمریکا کارهایی خود را رها کرده و فقط مقابله با ایران را دنبال می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در گذشته ایران را جهان سومی می‌دیدند و کسانی که در ایران سفیر بودند، حقوق فوق‌العاده می‌گرفتند و این به نوعی ایرانی بود، افزود: شاه مردم را تحقیر می‌کرد و می‌گفت ملت ایران چیزی بلد نبود حال این سؤال مطرح است که راز و رمز تاب‎آوری ایران اسلامی چیست و چه چیزی ایران را پرآوازه‌ترین کشور کرده است.

امام جمعه تهران با تأکید بر اینکه ما پول‌دارترین کشور جهان نیستیم ولی با اقتدار در قله خواهیم نشست، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما قوی‌ترین نیروهای مسلح منطقه هستند اما در جهان نظامی‌ترین نیستیم آنچه ما را پرآوازه کرده است حاکمیت دین است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دو تز بر دنیا حکومت می‎کرد، افزود: در گذشته لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق بر دنیا حکومت کرد امام راحل(ره) تز سومی با عنوان مردم‌سالاری دینی را به دنیا ارائه کرد و این ابتکار جمهوری اسلامی ایران است.

خاتمی با اشاره به اینکه در شرایطی که شاه به دنبال حذف اسلام بود اینکه یک انقلاب به نام اسلام شکل بگیرد و ۴۳ سال به راه خود ادامه بدهد بی‌نظیر است، اضافه کرد: هویت انقلاب ما مبارزه با استکبار و شعار «مرگ بر آمریکا» است و حتی اگر ما با دشمنان کار نداشته باشیم آنها با ما کار دارند لذا پای انقلاب می‌ایستیم و آنچنان که بر شاه پیروز شدیم بر طاغوت‌ها و استکبار کنونی نیز پیروز خواهیم شد.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان با شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش به دنبال از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اضافه کرد: نسل جدید بداند مجروحین حزب جمهوری با حالت جراحت به مجلس آمدند تا مجلس از رسمیت نیفتد.

امام جمعه تهران با تأکید بر اینکه برنامه‌ای که دنیای استکبار به صدام داده بودند این بود که ایران یک هفته سقوط می‌کند، افزود: قصه دشمنان قصه براندازی و فتنه ۸۸ بود چراکه نمی‌خواستند نظام ولایی بر کشور حاکم شود اما آفرین بر مردم و هر چه از آنان تشکر کنیم کم است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود نسبت به چند خطر هشدار دادند، افزود: اولین هشدار مقام معظم رهبری این بود که برخی برآنند که از انقلاب هویت‌زدایی کنند و هویت انقلاب هویت اسلامی است.

خاتمی با بیان اینکه جریان نهضت آزادی جریانی بود که حاکمیت دین را بر نمی‌تابید لذا بعد از ۹ ماه کنار رفتند چرا که تفکر آنان تفکری نبود که حاکمیت دین را بپذیرند، تصریح کرد: رهبری هشدار دادند مراقب باشیم که از اسلام هویت‌زدایی نکنند لذا باید بدانیم همه چیز ما و هویت انقلاب اسلامی هویت قرآن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اجتناب از طاغوت مبارزه با استکبار است، اظهار کرد: برخی‌ها می‌گفتند ما با آمریکا صلح کنیم قصه تمام می‌شود، در حالی‌ که آمریکا پا روی حنجره ما گذاشته است و شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار مکتبی است.

امام جمعه تهران با تأکید بر اینکه دومین خطری که رهبری هشدار دادند خطر تحریف امام است، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند نگذارید مطالب امام را تحریف کنند کمااینکه امام تا آخر عمر جانب‌دار ولایت فقیه بود اما برخی‌ها از روز اول ولایت‌فقیه را قبول نداشتند و فقط برای اینکه به قدرت برسند دم از ولایت می‌زدند.

وی با اشاره به اینکه واژگانی چون بصیرت، فتنه، نفوذ و جهاد تبیین از واژگانی هستند که بوی اطاعت از ولایت دارند برخی مقید هستند این کلمات را نگویند، افزود: خطر دیگری که رهبری آن را هشدار می‌دهند ارتجاع است، برخی‌ها بدحجابی را روشنفکری می‌دانند چادری‌ها را رد می‌کنند در حالیکه این افراد خودشان ارتجاع و عقب‌مانده هستند.

انتهای پیام
captcha