کانون‌های مساجد مسائل مذهبی را در قالب هنر آموزش دهند
کد خبر: 4059772
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

کانون‌های مساجد مسائل مذهبی را در قالب هنر آموزش دهند

سرپرست ارشاد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۳۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی در لرستان، گفت: ضرورت دارد کانون‌های مساجد به موازات یاددهی و آموزش مسائل دینی و مذهبی، امور فرهنگی و هنری پایه را نیز آموزش دهند و مسائل مذهبی را در قالب امور هنری به نوجوانان آموزش دهند.

کانون‌های مساجد مسائل مذهبی را در قالب هنر آموزش دهندبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان که عصر روز گذشته، چهارم خرداد برگزار شد، اظهار کرد: مقوله فرهنگ اساس و مبنای اصلی توسعه جوامع محسوب می‌شود و پرداختن به این مهم نه تنها در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار دارد، بلکه نهادهای مردمی و اقشار مختلف جامعه بالاخص جوانان سهم عمده‌ای در تحقق آن برعهده دارند.

وی ادامه داد: اوقات فراغت یک مقوله فرهنگی بسیار مهم تلقی می‌شود که بخش عمده‌ای از جامعه با آن در ارتباط هستند و با فرارسیدن فصل تابستان بحث اوقات فراغت علاوه بر دستگاه‌ها، به دغدغه خانواده‌ها هم تبدیل می‌شود.

احمدی تصریح کرد: همه ساله برنامه‌های اوقات فراغت با آغاز فصل تابستان در مساجد رنگ و بوی تازه می‌گیرد و جوانان پرانرژی با حضور در این اماکن از برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و آموزشی این مراکز که به همت مدیران مسئول کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی می‌شود، بهره‌مند می‌شود.

احمدی اضافه کرد: ۴۳۳ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال هستند که هر کدام می‌توانند بستری مناسب برای فعالیت‌های کارآفرینی باشند.

وی با اشاره به اینکه بنا بر نظر مقام معظم رهبری، دو نوع نگاه به مسجد داریم، اظهار کرد: نگاه اول نگاه اسلام آمریکایی است که حوزه وظیفه مسجد را فقط پرداختن به امور معنوی مردم از قبیل نماز، دعا و غیره می‌داند و یک نگاه دیگر نگاه دکترین اسلام ناب است که وظیفه مسجد را پرداختن به تمام امور معنوی و دنیایی مردم می‌داند.

احمدی تأکید کرد: کانون‌های مساجد ما باید به موازات یاددهی و آموزش مسائل دینی و مذهبی، امور فرهنگی و هنری پایه را نیز آموزش داده یا مسائل مذهبی را در قالب امور هنری به نوجوانان آموزش دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از قاریان قرآن و فعالان کانون فرهنگی و هنری شهدای الشتر در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد‌.

انتهای پیام
captcha