عملکرد مثبت اوقاف ازنا در واگذاری امورات اماکن متبرکه به مردم
کد خبر: 4059663
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

عملکرد مثبت اوقاف ازنا در واگذاری امورات اماکن متبرکه به مردم

معاون اقتصادی اوقاف لرستان با اشاره به اتمام کاشی‌کاری سقف آستان امامزاده سید محمد ازنا، گفت: شهرستان ازنا موفقیت خوبی در زمینه واگذاری امورات اماکن متبرکه به مردم داشته است.

امامزاده محمدبن حسن الیگودرزبه گزارش ایکنا از لرستان، مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان امروز، چهارم خرداد در جمع خبرنگاران از اتمام کاشی‌کاری سقف آستا‌ن مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) روستای مُدآباد ازنا با تلاش‌های هیئت‌امنا و مشارکت خیرین خبر داد و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های ارزشمند هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) روستای مدآباد در جذب و مشارکت خیرین، پروژه عمرانی کاشی‌کاری قرآنی سقف شبستان آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) روستای مُدآباد شهرستان ازنا به اتمام رسید.

وی افزود: این پروژه عمرانی، شامل اجرای شاسی‌کشی فلزی، تهیه، ساخت و نصب کاشی هفت رنگ با طراحی مذهبی در تمام سقف شبستان، ایوان‌ها و کتیبه‌های دیوارهای بیرونی، با پیچیدگی‌های فنی و اجرایی قوس‌ها، در مدت زمان سه ماه، توسط استادکارهای برجسته، به اتمام رسید.

رضایی‌پور اضافه کرد: همچنین آجرنمای دیواها، کتیبه‌ها، قوس‌ها و ستون‌های داخل شبستان اجرا شده و اجرای سنگ‌کاری و آجر نمای دیوارهای بیرونی حیاط، در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: این پروژه عمرانی در حوزه بهسازی و مقاوم‌سازی، با تلاش‌های دلسوزانه هیئت‌امنای این امامزاده و تأمین اعتبار از محل مشارکت و جذب خیرین و ارادتمندان به این امامزاده، انجام گرفته و یکی از نمونه‌های موفق واگذاری امورات اماکن متبرکه به مردم در سطح استان بوده که در این خصوص، شهرستان ازنا، موفقیت‌های خوبی داشته است.

رضایی‌پور گفت: نکته قابل تامل در این مکان متبرکه؛ حضور جهادی سیدعباس موسوی، مدیر هیئت‌امنای این آستان متبرکه، به همراه خانواده وی بوده، که همگی از خدمتگذاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اقامه‌کنندگان مراسم با قدمت تعزیه ایام محرم در این روستا هستند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان اضافه کرد: توانایی هیئت‌های امنا در تأمین مالی پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، از طریق جذب و مشارکت خیرین، نقش بسزایی در پیشرفت فیزیکی و اجرای موفق این پروژه‌ها و از طرفی، مردمی‌سازی مدیریت این اماکن متبرکه، خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha