حوزویان و دانشگاهیان راهکارهای علمی برای کاهش طلاق ارائه دهند
کد خبر: 4059320
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

حوزویان و دانشگاهیان راهکارهای علمی برای کاهش طلاق ارائه دهند

سرپرست دانشگاه لرستان با تأکید بر لزوم پرداختن به جهاد تبیین، گفت: حوزویان و دانشگاهیان، پرچم‌داران کاهش نظام مسائل جامعه هستند و باید با راهکارهای علمی و عملیاتی، تلاش کنند طلاق را در سطح خانواده‌ها کاهش دهند.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در آیین افتتاح نشست‌های موسوم به «کارگروه ازدواج و خانواده» که دوشنبه، دوم خرداد با حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، برگزار شد، گفت: حوزویان و دانشگاهیان، پرچم‌داران کاهش نظام مسائل جامعه هستند و باید با راهکارهای علمی و عملیاتی، تلاش کنند طلاق را در سطح خانواده‌ها کاهش دهند.

وی با بیان اینکه براساس تعالیم دینی، جامعه‌ آگاه و بصیر، جامعه‌ای است که آینده‌پژوهشی داشته باشد، ادامه داد: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دشمن با انواع حربه‌ها به دنبال آسیب زدن به اعتقادات است؛ جامعه در چنین شرایطی با پیروی کردن از تعالیم دینی به‌‌ویژه اصل ولایت مطلقه‌ فقیه، می‌تواند به سرمنزل مقصود و سعادت نهایی برسد.

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: یکی از رسالت‌های مهم، جهاد تبیین است که در راستای گره‌گشایی از گره‌های کور ذهنی، باید بیش از پیش، مورد جدیت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در این مراسم، بیان کرد: موضوع ترویج ازدواج و تقویت نهاد خانواده جایگاه مهمی در سند راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با افق 1404 دارد؛ به‌گونه‌ای که تعداد 15 اقدام برای ازدواج آسان و تقویت نهاد خانواده، در این سند لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه‌های مختلف آموزشی یکی از اقدامات مثبت است که با حضور متخصصان، در حال برگزاری است، افزود: برای نمونه، یکی از اقدامات برای تقویت ازدواج آسان دانشجویی، این است که بتوانیم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، سراهای دانشجویی (خوابگاه‌های) متأهلی را ایجاد و گسترش بدهیم.

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز در این آیین گفت: مجلس باید قوانینی تصویب کند یا اصلاحاتی در قوانین موجود انجام بدهد که پزشکان، هرچه بیشتر ترغیب و تشویق شوند در استان‌های مختلف کشور، به‌ویژه مناطق محروم، خدمت کنند. ما اگر جاهایی و در رشته‌هایی، کمبود نیروی متخصص داریم باید با وضع قوانین جدید یا اصلاح قوانین، مشکلات موجود رفع شوند.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم در زمینه‌های شاخص‌های مختلف بهداشت، درمان، سلامت، آموزش و پژوهش‌های کاربردی و آینده‌پژوهشی، سرآمد باشیم، اظهار کرد: در بحث ازدواج، فقط دلایل اقتصادی در عدم میل به ازدواج مطرح نیستند؛ بلکه باید سایر عوامل را هم لحاظ و تحلیل کرد؛ برای مثال، ما شاهد هستیم که برخی افراد، شغل و درآمد هم دارند اما میل به ازدواج ندارند؛ پس، باید  مسائل را همه‌جانبه تحلیل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای جوانی جمعیت ارائه می‌‌شوند باید همه‌جانبه‌نگرانه و کامل تهیه و اجرا شوند تا نتیجه‌بخش باشند.

در ادامه این مراسم، صدرا و نوده‌یی از مدرسان دانشگاه‌های لرستان مباحث آموزشی مرتبط با ازدواج و خانواده را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha