کوهدشت قابليت تبديل به قطب خوشنويسی اسلامی را دارد
کد خبر: 4059313
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

کوهدشت قابليت تبديل به قطب خوشنويسی اسلامی را دارد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کوهدشت با توجه به ظرفیت‌های بالای هنرمندان خوشنویس خود، می‌تواند در آینده به یکی از قطب‌های هنر فاخر خوشنویسی اسلامی تبدیل شود، گفت: برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی «سواد قلم» می‌تواند زمینه‌ساز این هدف مهم باشد.

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به‌منظور شرکت در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم به کوهدشت لرستان سفر کرده است، عصر دوشنبه، دوم خرداد در دیدار با فرماندار و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی یکی از برنامه‌های ویژه مقام عالی وزارت در خصوص آموزش‌های هنری است که دوره نخست آن همزمان در 11 استان کشور با موفقیت و استقبال مخاطبان برگزار شد.

وی افزود: حرکت در مسیر تحقق شعار عدالت‌محوری دولت سیزدهم و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است که در مرحله دوم 9 استان دیگر به این طرح اضافه شد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کوهدشت با توجه به ظرفیت‌های بالای هنرمندان خوشنویس خود، می‌تواند در آینده به یکی از قطب‌های این هنر فاخر اسلامی تبدیل شود و برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی «سواد قلم» می‌تواند زمینه‌ساز این هدف مهم باشد.

فراهم آمدن زمینه بهره‌مندی هنرمندان استانی از امکانات و فضاهای اجرایی تهران

محمود سالاری همچنین دوشنبه، دوم خرداد در جمع مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مردم این استان را مردمانی دلاور، باصفا و اهل فضل و فضیلت دانست و گفت: این استان هنرمندان برجسته بسیاری را در خود پرورش داده که امروز در کشور سرآمد هستند و می‌توان به وجودشان در سطح بین‌الملل نیز به خود بالید.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره ملی خوشنویسی «سواد قلم»، افزود: از نظر ما برگزاری و میزبانی از هر رویدادی که بتواند به رشد و بالندگی هنرمندان استانی و شهرستانی کمک کند مغتنم و محترم است و در صورت آمادگی مسئولان، در سال‌های آتی نیز شاهد برگزاری این رویداد در لرستان خواهیم بود.

سالاری در ادامه از تماس‌هایی با مسئولان صندوق اعتباری هنر مبنی بر بهره‌مندی بیشتر و بهتر هنرمندان از تسهیلات و امکانات این صندوق خبر داد و اضافه کرد: بنا بر تعاملاتی که با صندوق داشته‌ایم، مقرر شده که هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری در صورتی‌ که فعالیت‌شان به تأیید ادارات کل ارشاد برسد با هیچ‌گونه مقاومتی در سطوح بالاتر مواجه نشده و بی کم‌وکاست از تسهیلات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، به آسیب‌های جدی وارد آمده به هنرمندان در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در بین رشته‌های مختلف هنری، هنرمندان موسیقی و تئاتر بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شدند که در راستای حمایت از آنها، انتظار می‌رود ادارات کل استانی ضمن اختصاص تسهیلات ویژه‌ای به این اجراها، تسهیل در فرآیند استعلامات، بازبینی و اعطای مجوز را مدنظر قرار دهند.

وی در پایان بیان کرد: تلاش داریم در دوره پیش روی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امکان حضور گروه‌های شهرستانی و استانی، بیش از گذشته فراهم شود و همچنین فضا به‌گونه‌ای طراحی شود که نخبگان استانی بتوانند از ظرفیت سالن‌های پایتخت برای اجرای عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha