تمرین «نه گفتن» به خواست‌های آسیب‌زای دیگران را جدی بگیریم
کد خبر: 4057359
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

تمرین «نه گفتن» به خواست‌های آسیب‌زای دیگران را جدی بگیریم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر، پایه و اساس آسیب‌های اجتماعی است، گفت: سن جوانی و دانشجویی یک سن بسیار حساس است و در این سن، باید تمرین نه گفتن به خواست‌های آسیب‌زای دیگران را جدی گرفت.

کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، اردشیر صفا‌پور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در کارگاه آموزشی دانشجویان دختر ساکن سرای دانشجویی ولی‌عصر(عج) دانشگاه لرستان که شامگاه یک‌شنبه، 25 اردیبهشت برگزار شد، با بیان اینکه نه گفتن به پدیده اعتیاد باید در سرلوحه برنامه‌های زندگی افراد جامعه، قرار داشته باشد، افزود: اعتیاد به مواد مخدر، پایه و اساس همه آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: هر کجا اعتیاد به مواد مخدر، رواج پیدا کند به دنبال آن، از هم پاشیدگی خانواده، قتل، طلاق، همسر آزاری، کودک‌آزاری هم خواهد آمد و فرد معتاد به مواد مخدر از هویت اجتماعی هم تهی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، اضافه کرد: براساس تحقیقات انجام شده، بیش از 30 درصد افرادی که به مواد مخدر، معتاد شده‌اند گفته‌اند که قدرت نه گفتن به دوستان را نداشته‌اند؛ بنابراین، این اهمیت دارد که ما قدرت نه گفتن داشته باشیم.

صفاپور با بیان اینکه سن جوانی و دانشجویی به‌ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی، یک سن بسیار حساس است و در این سن، باید تمرین نه گفتن به خواست‌های آسیب‌زای دیگران را جدی گرفت، اظهار کرد: هوشیاری و مراقبت عمومی درباره خطرات اعتیاد به مواد مخدر، باید روز به روز براساس آموزش‌های پیشگیرانه، گسترش یابد.

وی با بیان اینکه رویکرد دشمن نیز آن است که از طریق اجرای روش‌های مختلف جنگ نرم، اعتیاد به مواد مخدر به‌ویژه اعتیاد به مواد مخدر صنعتی را در جامعه گسترش بدهد، گفت: دانشجویان، آینده‌سازان مملکت هستند و به همین علت، بایستی، هوشیاری و آگاهی دانشجویان نسبت به آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه پدیده‌ی اعتیاد به مواد مخدر، بیشتر از سایر اقشار جامعه باشد.

صفاپور با تأکید بر اینکه ما همگی باید تلاش کنیم با افزایش احساس مسئولیت‌پذیری در خودمان، قدرت نه گفتن به مواد مخدر، در سطوح مختلف جامعه، نهادینه شود، از تیم مدیریتی دانشگاه لرستان به‌ویژه مرکز بهداشت، درمان و مشاوره به‌خاطر برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی آسیب‌های اجتماعی، قدردانی کرد.

فضل‌اله میردریکوند، دکترای روانشناسی و رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه لرستان نیز در این کارگاه با بیان اینکه دانشجویان باید سطح آگاهی‌های خود درباره آسیب‌های اجتماعی را افزایش بدهند، گفت: رویکرد کاری مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه لرستان، آموزش و پیشگیری است و چنانچه دانشجویی در زمینه‌های مختلف دچار مشکلات مرتبط با حوزه کاری بهداشت، درمان و مشاوره بشود بی‌درنگ خدمات لازم به وی ارائه خواهد شد.

وی افزود: مسیر زندگی یک مسیر فراز و نشیب و شامل شادی‌ها و غم‌هاست؛ انسان باید بیاموزد چگونه در برابر سختی‌ها و مشکلات، ایستادگی کند و تسلیم نشود.

رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه لرستان ادامه داد: آموزش مهارت‌هایی همچون کنترل خشم و عصبانیت و نه گفتن به مواد مخدر، از جمله آموزش‌های مهم به‌ویژه برای دانشجویان است که بایستی تقویت شود.

انتهای پیام
captcha