برخورد قاطع با احتکار کنندگان
کد خبر: 4057262
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

برخورد قاطع با احتکار کنندگان

استاندار لرستان با بیان اینکه دپوی بدون اطلاع اجناس احتکار محسوب می‌شود، گفت: با هرگونه احتکار و گرانفروشی در لرستان برخورد قاطع و بدون اغماض می‌شود.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، عصر یک‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز این جلسه با حضور دستگاه‌های اجرایی با دستور جلسه مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طرح اصلاح یارانه‌ها طرحی اساسی و کاری بر زمین مانده چند دهه‌ای، که دولت سیزدهم زیر بار اجرای آن رفت و همه اجزای نظام مصمم به اجرای آن بودند، افزود: همه شرایط برای اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها در استان فراهم است کمااینکه تولید و ذخیره کالاهای اساسی به میزان کافی صورت گرفته است.

زیویار در خصوص برخی قیمت‌گذاری‌ها نیز گفت: در خصوص قیمت‌گذاری‌ها پیچیدگی‌هایی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به تولید و بخشی مربوط به توزیع است و تا رسیدن به یک هماهنگی با نوسانات قیمتی روبه‌رو هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دولت با اصلاح یارانه‌ها تلاش می‌کند که دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌ها منتفع شوند، کمااینکه برای دهک‌های متوسط نیز شرایط بهتری فراهم شده است، صف مردم را از معترضان جدا دانست و خاطرنشان کرد: مردم از مسئولان مطالبه دارند در اجرای برنامه‌ها دقت لازم را به عمل آورند که این مطالبه از خواسته اغتشاش‌گران به دور است.

وی ادامه داد: در برخی اجناس ما تولید کننده هستیم، به طور مثال ۷۰ درصد مرغ تولیدی در استان مصرف و ۳۰ درصد باقی‌مانده مازاد است و صادر و یا ذخیره سازی می‌شود.

زیویار با بیان اینکه در برخی اجناس مانند شکر، روغن و دام سنگین واردکننده هستیم، گفت: در تولید و تأمین اجناس در کشور مشکلی نداریم، اما در توزیع برنامه‌ریز لازم داریم.

استاندار لرستان از برنامه‌ریزی‌ها برای توزیع روغن به فروشگاه‌های خرد خبر و ادامه داد: کالایی که دپو شود و اطلاع‌رسانی نشود، احتکار محسوب می‌شود، امروز با صحبتی که با تعزیرات شد اطلاع‌رسانی‌های خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت، کمااینکه با قاطعیت نسبت به تخلفات برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha