آیین بزرگداشت فردوسی در لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4057192
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

آیین بزرگداشت فردوسی در لرستان برگزار شد + عکس

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، گروه زبان و ادبیات فارسی، انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی و کانون شعر و ادب دانشگاه لرستان برگزار شد.

آیین بزرگداشت فردوسی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، 25 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی است که در این راستا آیین این مناسبت، امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام فاضلی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، علی نوری، عضو هیئت علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی و اردشیر منظمی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی معارف و فلسفه اسلامی با حضور دانشجویان در سالن اجتماعات شهید علیرضا فرجی برگزار شد.

سخنرانان در این آیین تأکید کردند که شاهنامه برای صیانت از زبان فارسی نوشته شد و فردوسی یک شخصیت برجسته در زمینه صیانت از فرهنگ، زبان و ادبیات ایران است و به این نکته نیز اشاره کردند که در شاهنامه، هم پندهای اخلاقی هست، هم خردورزی و عقلانیت، هم توضیح رزم‌ها و بزم‌ها و... که در مجموع شاهنامه یک کتاب جامع حماسی در تاریخ فرهنگ و تمدن ایران است که در همه ابعاد، برای ما آموزنده است.

نکته دیگر مورد تأکید سخنرانان آن بود که ما باید نسبت به صیانت و تعهد نسبت به زبان فارسی، مسئولیت داشته باشیم و در واژگانی که به کار می‌بریم مراقبت کنیم واژگان فارسی استفاده شوند.

در این آیین مناسبتی که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، گروه زبان و ادبیات فارسی، انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی و کانون شعر و ادب دانشگاه لرستان برگزار شد، شاهنامه‌خوانی از سوی بهزاد پاکدل، شاهنامه‌خوان لرستانی، اجرا شد.

انتهای پیام
captcha