آموزش و پرورش و دانشگاه از مؤلفه‌های اثرگذار قدرت نرم هستند
کد خبر: 4057021
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

آموزش و پرورش و دانشگاه از مؤلفه‌های اثرگذار قدرت نرم هستند

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان با تأکید بر تقویت مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان، گفت: نظام آموزش و پرورش و نظام دانشگاهی از مؤلفه‌های بسیار مهم قدرت نرم در برابر جنگ نرم دشمن هستند.

بازدید سرپرست دانشگاه لرستان از دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان شنبه، 24 اردیبهشت در بازدید از غرفه‌های برپا شده‌ ابتکاری دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان با بیان اینکه موضوع بازیافت پسماند‌ها یک موضوع مهم است که در این راستا دانش‌آموزان ترغیب به مشارکت شده‌اند، گفت: از نظر فرهنگی، آموزشی و اجتماعی نیز دانش‌آموز می‌آموزد که نسبت به محیط‌زیست و منابع طبیعی، مسئولیت‌پذیر و متعهد باشد و این در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و مدیریت سبز است.

سرپرست دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه تقویت مهارت‌آموزی در سطح دانش‌آموزان و دانشجویان از جمله سیاست‌های راهبردی باید باشد، اضافه کرد: مقام معلم از نگاه آموزه‌های دینی، یک جایگاه پیامبری دارد و جایگاه تعلیم و تربیت یک جایگاه بسیار مهم و اثرگذار است.

نظری ادامه داد: مقام معلم در نظام جمهوری اسلامی براساس سالروز شهادت علامه مطهری، از اهمیت خاصی بهره‌مند است و این نشان از آن دارد که جایگاه تعلیم و تربیت یک جایگاه بسیار ارزشمند در نظام ماست.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه جایگاه تعلیم و تربیت به‌گونه‌ای که مقام معلم و استاد، ابعاد مختلف وجودی انسان را به کمال می‌رساند و ارتقا می‌دهد به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن به‌دنبال تصرف عقل‌ها، تفکرها و اندیشه‌هاست و در این راستا، نقش و جایگاه معلم و استاد برای مقابله با دسیسه‌های دشمن، بسیار اهمیت دارد.

نشری با بیان اینکه در برابر جنگ نرم باید از قدرت نرم استفاده کرد و جایگاه تعلیم و تربیت در بحث قدرت نرم، یک جایگاه اثرگذار است، ادامه داد: نظام آموزش و پرورش و نظام دانشگاهی از مؤلفه‌های بسیار مهم قدرت نرم در برابر جنگ نرم دشمن هستند؛ بنابراین، نقش معلم و استاد، یک نقش مهم است.

سرپرست دانشگاه لرستان با یادآوری اینکه معلمی جلوه‌ای از پیامبری و جلوه‌ای از رنگ خداست؛ معلم و استاد با جهل و سکون، مبارزه می‌کنند، اظهار کرد: جایگاه دبیرستان دانشگاه لرستان باید از لحاظ شاخص‌های علمی، آموزشی بالاتر از سایر دبیرستان‌ها باشد؛ همچنین از ظرفیت‌ گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان از طریق ارتباط پایدار بین دبیرستان و گروه‌های آموزشی دانشگاه، بهره‌گیری شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان در خاتمه گفت: دانش‌آموزان و معلمان دبیرستان دانشگاه لرستان باید ارتباط و هم‌افزایی بیشتری با دانشگاهیان دانشگاه لرستان داشته باشند.

در این بازدید، پروانه بیرانوند، مدیر دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان نیز گزارشی از عملکرد فعالیت‌های دبیرستان دخترانه‌ دانشگاه لرستان را ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha