قرارگاه جمعیت در استانداری لرستان تشکیل شد
کد خبر: 4056920
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

قرارگاه جمعیت در استانداری لرستان تشکیل شد

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به اهمیت جوان‌سازی جمعیت، گفت: دفتر امور بانوان کارهای خود را در بحث جوان‌سازی جمعیت انجام داده و کارگروه جمعیت تبدیل به قرارگاه شده است.

فریبا ولی‌پوری مدیرکل امور بانوان استانداری لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، فریبا ولی‌پوری‌ عالم، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان، امروز، ۲۴ اردیبهشت در جریان بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان که به‌مناسبت هفته ملی جمعیت و بررسی سیاست‌های جمعیتی در لرستان، انجام شد، اظهار کرد: جوان‌سازی جمعیت دغدغه مقام معظم رهبری است و باید روی این مسئله حساسیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متولدین دهه شصت، ۱۸ میلیون نفر هستند و تنها چهار تا پنج سال فرصت باروری دارند، افزود: این در حالی است که متولدین دهه هفتاد، هشت میلیون نفر هستند؛ چنانچه متولدین ۶۰ را برای زادآوری از دست دهیم دچار بحران جمعیتی خواهیم شد، چراکه جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: دفتر امور بانوان در استان کارهای خود را در بحث جوان‌سازی جمعیت انجام داده و کارگروه جمعیت تبدیل به قرارگاه شده که ریاست آن برعهده استاندار و دبیر آن دفتر امور بانوان است.

ولی‌پوری عالم تصریح کرد: از ظرفیت و پتانسیلی که جهاد دانشگاهی لرستان در مرکز درمان ناباروری ایجاد کرده است باید استفاده کنیم و از بانوان نابارور دعوت شود که به این مرکز مراجعه کنند چرا که متولی جمعیت بانوان هستند.

وی با بیان اینکه در بحران جمعیت ۲۹ مانع شناسایی شده که یکی از مهمترین آنها موضوع ناباروری است و در این راستا  قانونی در قالب هفت ماده در مجلس به تصویب رسیده که این ۲۱ ماهه در آن لحاظ شده  و راهکارهای لازم برای رفع موانع اندیشیده شده است، اضافه کرد: متاسفانه یک سری بی‌مهری‌ها نسبت به این قانون وجود دارد که مطالبه‌گرانه پیگیر حل آنها هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: جهاد دانشگاهی نامه‌ای را به بانوان استانداری لرستان مبنی بر اینکه به صورت اقساطی می‌توان امتیازات خاصی را به بانوان نابارور شاغل در دستگاه‌های اجرایی ارائه دهد که این موضوع ابتکاری است.

ولی‌پوری عالم با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان نیمه دولتی است، اظهار کرد: البته در تأمین هزینه ممکن است مشکلاتی داشته باشیم اما طرح‌های پیشنهادی برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان داریم که تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد‌دانشگاهی و علوم پزشکی برقرار شود. با توجه به اینکه مرکز دولتی درمان ناباروری در لرستان وجود ندارد می‌توانیم از پتانسیل و قابلیت  جهاددانشگاهی بهره ببریم.

وی گفت: ضرورت دارد زیرساخت‌های فرهنگی تقویت شود و در شناسایی زیرساخت‌ها در بحث شناسایی بانوان نابارور، موضوعات تغذیه و پیشگیری از ناباروری می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: نیاز است در کنار مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی مرکز مشاوره طب سنتی راه‌اندازی شود تا کار با سرعت و کیفیت بیشتری پیش رود.

ولی‌پوری عالم گفت: مسئله جوان‌سازی جمعیت دغدغه اصلی امور بانوان بوده که به دغدغه ملی تبدیل شده و ضرورت دارد با تمام ظرفیت در کنار مجموعه‌هایی همچون جهاددانشگاهی که دغدغه درمان ناباروری را دارند در بحث جوان‌سازی جمعیت و درمان ناباروری حضوری پررنگ داشته باشیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۱۱:۵۵
0
0
سلام و ادب.
چطور میشه با قرارگاه جوانی جمعیت لرستان تماس گرفت؟
آدرس و شماره تلفن یا شبکه های اجتماعی داره که تماس بگیریم؟
captcha