نماز عید فطر در همه شهرستان‌های لرستان اقامه می‎شود
کد خبر: 4054254
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

نماز عید فطر در همه شهرستان‌های لرستان اقامه می‎شود

براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا و هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نماز عید فطر در همه شهرستان‌های لرستان برگزار می‌شود که در خرم‎آباد نماز عید سعید فطر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد شاهرخی در مصلی الغدیر برگزار می‌شود.

اقامه نماز عید سعید فطر در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، بنا بر اطلاعیه‌ای از دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با ابلاغیه ستاد ملی کرونا و هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماز عید سعید فطر در تمامی شهرستان‌های استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در فضای باز برگزار خواهد شد.

نماز عید سعید فطر امسال به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد و با حضور مردم مؤمن و روزه‌دار خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر برگزار می‌شود.

زمان شروع مراسم نماز عید سعید فطر، صبح روز سه‎شنبه، ۱۳ اردیبهشت ساعت هشت صبح در مصلی الغدیر خرم‌آباد اعلام شده است.

همچنین از سوی نماینده ولی‌فقیه در لرستان مبلغ زکات فطریه ماه مبارک رمضان و کفاره روزه در استان لرستان اعلام شد، میزان زکات فطریه برای هر نفر سه کیلوگرم گندم معادل ۳۶ هزار تومان اعلام شد، برای سه کیلوگرم برنج ایرانی معادل ۱۸۰ هزار تومان و برای سه کیلوگرم برنج خارجی معادل ۹۰ هزار تومان به نیت زکات فطریه باید پرداخت شود و پردخت زکات فطره تا قبل از نماز عید سعید فطر توصیه شده است.

کفاره افطار غیر عمدی روزه برای هر روز یک مُد طعام معادل ۷۵۰ گرم معادل هشت هزار تومان است و برای کفاره افطار عمدی روزه به ازای هر روز ۴۸۰ هزار تومان باید پرداخت شود و باید توجه داشت پرداخت فطریه براساس قوت غالب انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha