پایه حکومت علوی بر نفی همه تبعیض‌هاست
کد خبر: 4051620
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

پایه حکومت علوی بر نفی همه تبعیض‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه عدالت، شایسته‌سالاری و نفی تبعیض واقعیاتی است که پایه‌های حکومت امام علی(ع) بر مبنای آن بنا نهاده شده است، گفت: پایه حکومت علوی بر نفی همه تبعیض‌هاست.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، دوم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه نیازمند ذخیره‌سازی معنوی و برکات معنوی ماه رمضان هستیم.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر معدن فیص و فضل الهی است، افزود: به درگاه خداوند دعا کنیم که در این باقی‌مانده ماه رمضان مورد رضایت و بخشش خداوند متعال قرار بگیریم کمااینکه ایام شهادت امام علی(ع) یادآوری عظمت آن امام متقین است.

شاهرخی با اشاره به اینکه در بررسی شخصیت امام اول شیعیان به دسته‌ای از صفات برجسته روبرو می‌شویم که سخنوران و شعرا درباره این صفات هم نوشته‌اند و هم گفته‌اند اما به عمق پایان این صفات دست نیافته‌اند، گفت: عدالت‌ورزی، ایمان، ساده‌زیستی، رسیدگی به محرومان، مهربانی و ده‌ها صفات دیگر از صفات آن امام همام است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه دسته دیگری از صفات مولای متقیان به رفتار عملی آن حضرت بر می‌گردد، بیان کرد: اگر رفتاری که آن حضرت در طول حکومت انجام داد الگو قرار می‌گرفت تاریخ بشریت عوض می‌شد. لذا حکومت علوی باید در اقامه عدل، مقابله با ظالمان، طرفداری از حق، الگویی برای حکومت‌ها قرار گیرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که در حمایت از مردم مظلوم م دیگر کشورها تاریخی روشن دارد در سیاست داخلی و ارتقای فرهنگی هم باید بر اساس عدل و انصاف حرکت کند البته در این جهت تلاش‌های فراوانی انجام داده است، اضافه کرد: توجه متوازن به همه استان‌ها و برخورداری همه شهرها از اعتبارات ملی باید مورد توجه قرار گیرد که ما در این جهت عقب ماندگی‌هایی داریم که باید در گام دوم انقلاب جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی مردم باید از مسئولان خود مطالبه مقابله با ظلم و ستم را داشته و در پیشگیری مسئولان از فساد را مطالبه‌گری کنند، افزود: تا قبل از امام علی(ع) بیت‌المال به درستی تقسیم نمی‌شد و جمعی ویژه‌‌خوار بودند اما مولای متقیان بیت‌المال را عادلانه توزیع کرد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در حکومت امام علی(ع) به کسی امتیاز داده نشد و ویژه‌خواری ممنوع بود، اضافه کرد: مولای متقیان در همه عصرها و به همه نسل‌ها می‌گوید من امام شما هستم اما لباس و خوارک من شبیه نیازمندترین افراد است لذا هر چه می‌توانیم خود را به راه و روش آن حضرت نزدیک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه اگر برخی به مسئولیت خود نگاه کاسب بازار را داشته باشند قابل قبول نیست، اظهار کرد: هر چند کاسب بازاری که دلبسته به راه و روش مولای متقیان باشد نیز باید داد و ستدی بر مبنای سیره علوی داشته باشد کمااینکه در نظامی که ولی‌فقیه عادل در آن قرار دارد مسئولیت‌ها کاسبی نیست و مسئولان حق ندارند زندگی خود را مانند اهل اسراف بسنجد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران که به دنبال اجرای حکومت علوی است نیازمند همکارانی است که بیشتر از آنچه اهل شعار باشند اهل عمل باشند، اظهار کرد: افرادی که اهلیت لازم را برای اقدام و عمل در جهت اجرای عدالت علوی را داشته باشند مورد نیاز است و دولت سیزدهم که می‌خواهد در مأموریت خودش موفق باشد نیازمند مردانی است که بیش از آنکه تاکنون مشاهده می‌شود بر اجرای عدالت اصرار داشته باشند و همین مطلب در خصوص قوه قضائیه نیز صادق است.

وی با اشاره به اینکه عدالت شایسته‌سالاری نفی تبعیض واقعیاتی است که پایه‌های حکومت امام علی(ع) بر مبنای آن بنا نهاده شده است، ادامه داد: پایه حکومت علوی بر نفی همه تبعیض‌ها است و آن حضرت هر جا فسادی را می‌دید آن را از ریشه بیرون می‌آورد.

شاهرخی با اشاره به روز دوم اردیبهشت در سال ۱۳۵۸ است سپاه در طول خدمت خود مراتب رشد و ترقی کمال را طی کرده و یک سازمان نظامی فرهنگی و محرومیت‌زدایی است، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ کارنامه درخشان این مجموعه شگرف و توصیف‌ناپذیر است و در زمان صلح نیز در تمام عرصه‌ها فعال است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: نیار است کمیسیون‌های این شورا به دنبال تحقق اهدافی باشند که فلسفه وجودی این شورا است در لرستان هم برش فرهنگی تهیه شده است و تمام دستگاه‌ها باید در جهت اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تلاش کنند.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد به سوم اردیبهشت و شهادت شهید قرنی به دست گروه فرقان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران چند بار عدم دخالت قوای سه‌گانه در کار یکدیگر در کنار هماهنگی و تعامل تأکید کردند.

وی با بیان اینکه قوه مجریه مجری انتخابات است و در همه موارد باید بی‌طرفی را رعایت کند، اظهار کرد: قوه مقننه وظیفه قانون‌گذاری را دارد و حق دخالت در انتصاب‌ها را ندارد البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول ادوار همیشه نشان داده‌اند جز پیش قراولانی هستند که به ندای مقام معظم رهبری گوش داده‌اند.

وی با بیان اینکه در افکار عمومی شائبه‌‌هایی وجود دارد و از برخی افراد می‌شنویم که افرادی خارج از قوه مجریه در انتصاب‌ها دخالت می‌کنند، اظهار کرد: دفتر نظارت بر شورای نگهبان با جدیت و رعایت جوانب تحقیق کامل این ادعاها را بررسی کند.

انتهای پیام
captcha