محافل انس با قرآن در زندان‌های لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4047371
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱

محافل انس با قرآن در زندان‌های لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به برگزاری محافل جزءخوانی قرآن کریم ویژه ماه رمضان در تمامی زندان‌های این استان، گفت: این محافل قرآنی با حضور قاریان، مربیان و روحانیون برگزار می‌شود.

عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان، شامگاه چهارشنبه، ۱۷ فروردین در ضیافت افطاری مددجویان این مرکز، اظهار کرد: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است.

وی با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن کریم در تمامی زندان‌های استان با استفاده از حافظان، مربیان و روحانیون برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ندامتگاه‌ها و با حضور مددجویان مصداق کار عمیق فرهنگی است.

کشوری با تأکید بر اینکه مددجویان زندان‌های استان باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای انس با قرآن استفاده کنند، افزود: مهمترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش، در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که در طول زندگی با آن مواجه می‌شویم چراکه بسیاری از موانع زندگی که با حضور قرآن، از سر راه ما برداشته شده است.

مدیرکل زندان‌های لرستان با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با سختی‌ها، تنگناها و اضطرابی که بسیاری از مردم را نابود می‌کند انس و تدبر در قرآن و یاد خداوند متعال است، گفت: دل با یاد خدا آرامش می‌گیرد، از این‌رو سزاوار است که دشواری‌های درونی خود را به ذکر خداوند چاره کنیم و چه ذکری بالاتر از تلاوت قرآن وجود دارد.

وی ضمن استقبال از برگزاری محافل قرآنی در زندان‌های لرستان بر لزوم تقویت‌ برنامه‌های قرآنی و مذهبی به شکل مستمر در این مراکز تأکید کرد و گفت: توجه کردن به قرآن و معانی آن از تأکیدات بزرگان بوده؛ چراکه اگر به معانی آیات توجه عمیق داشته باشیم می‌توانیم در مسیر سعادتمندی قرار بگیریم.

کشوری با تأکید بر اینکه اگر قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم به وضوح شاهد جاری شدن برکات آن در زندگی خواهیم بود، ادامه داد: اگر در حوزه زندان‌ها اتفاقات فرهنگی و اصلاحی خوبی رخ داده به‌واسطه تمسک به قرآن و اجرای برنامه‌های قرآنی بوده است و برگزاری برنامه‌های مذهبی با اولویت فعالیت‌های قرآنی در اولویت کار اداره‌کل زندان‌های لرستان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha