هئیت اندیشه‌ورز دیوان محاسبات لرستان تشکیل شد
کد خبر: 4029620
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

هئیت اندیشه‌ورز دیوان محاسبات لرستان تشکیل شد

سرپرست دیوان محاسبات لرستان با اشاره به تشکیل هئیت اندیشه‌ورز در دیوان محاسبات استان لرستان، گفت: اعضای این هیئت شامل افراد حقیقی و حقوقی است.

اسدزاده، سرپرست دیوان محاسبات لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا اسدزاده، سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان عصر دوشنبه، 27 دی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تشریح گزارش حسابرسی تفریغ بودجه سال 99 و نتیحه گزارش حسابرسی ضمنی هشت ماهه و تبیین تفکر جدید حاکم بر دیوان محاسبات، اظهار کرد: وظیفه دیوان محاسبات کنترل و نظارت مالی به منظور پاسداری از بیت‌المال است که براساس این موضوع دیوان محاسبات اقدامات خود را هدف‌گذاری می‌کند.

وی افزود: تعداد 133 دستگاه اجرایی شامل حوزه وزاتخانه‌ها، شرکت‌ها، بانک‌های عامل، شهرداری‌ها، جمعداری‌ها تحت حسابرسی دیوان محاسبات در لرستان هستند.

اسدزاده ایجاد سامانه 198 برای دریافت اطلاعات مردمی را از اقدامات دیوان محاسبات ذکر کرد و با اشاره به تشکیل شورای اندیشه‌ورزی در دیوان محاسبات استان لرستان، گفت: با تشکیل این شورا مشکلات و موانع مردمی مطرح سپس موضوعات در حوزه کاری دیوان محاسبات توسط گروه‌های حسابرسی بررسی در صورت وجود انحراف از قوانین و مقررات اقدام قانونی به عمل خواهد آمد.

سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان تهیه گزارشات تفریغ بودجه سال 1399 و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی چهار ماه قبل از موعد مقرر را از دیگر اقدامات دیوان محاسبات استان برشمرد و با اشاره به اینکه گزارش تفریغ بودجه 1399 در شهریور ماه به مجلس داده شد، گفت: قانون بودجه با نگاه به تفریغ بودجه بهتر و منطقی‌تر عملی می‌شود.

سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان با تاکید بر اینکه مجموع درآمدهای استان لرستان برای سال مالی سال گذشته معادل 13.5 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که در این بازه زمانی 95 درصد تحقق پیدا کرد، گفت: از نظر اعتبارات هزینه و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اختصاصی نیز در مجموع 83 هزار میلیارد ریال بودجه مصوب گردیده که 65 هزار میلیارد ریال تخصیص و پرداخت گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: از اشکالات مهم تفریغ بودجه عدم تصویب خیلی از آیین نامه‌های اجرایی، قانون بودجه 1399 و عدم ارائه صورت حساب نهایی توسط برخی دستگاه‌ها و عدم مبادله موافقت‌نامه اعتبارات تملک سرمایه‌ای و هزینه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت در موعد مقرر است.

اسدزاده در خصوص گزارش ضمنی هشت ماهه امسال، تهیه گزارش حسابرسی ضمنی طی پنج مرحله دو ماهه در طول سال مالی را فرصتی برای اصلاح و روش اجرایی کار و رفع موارد مورد اشکال توسط دستگاه‌های اجرایی دانست.

سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان افزود: میزان درآمدهای پیش بینی شده برای این بازه زمانی 12.7 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شد که 12.9 هزار ریال میلیارد ریال وصول گردیده که نتیجه حاکی از افزایش وصولی نسبت به پیش‌بینی است.

سرپرست دیوان محاسبات استان لرستان با تاکید بر اینکه سرجمع اعتبارات هزینه‌ای 35 هزار میلیارد ریال مصوب شده که 26.9 هزار میلیارد ریال آن تخصیص و مبلغ 20 هزار میلیارد ریال پرداختی و در بُعد تملک دارایی سرمایه‌ای 29 هزار میلیارد اعتبار مصوب 17.4 هزار میلیارد تخصیص و صرفا 8.8 هزار میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته، ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی هوا و پایان سال مالی وضعیت پیشرفت تملک سرمایه‌ای مطلوب ارزیابی نمی‌گردد.

وی ادامه داد: در مورد عملکرد طرح‌‌های تملک سرمایه‌ای با اتمام پیش‌بینی سال جاری تعداد 73 پروژه با اعتبار 1.176 میلیارد ریال داشتیم که در هشت ماهه اول سال 534 میلیارد ریال معادل 45 درصد آن تخصیص یافته است و با این وضعیت عدم اتمام این پروژها در موعد مقرر پیش‌بینی شده محتمل است.

وی با اشاره به اینکه لرستان دارای 198 معدن که 165 فعال و مابقی غیرفعال است در حال حاضر 2 هزار و 272 نفر در آنها مشعول به کار هستند، ادامه داد: 147 معدن بدهی دولت را پرداخت نکرده و میزان مطالبات دولتی آنان 177 میلیارد ریال است.

اسدزاده در خصوص مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای تحقق شعار سال، گفت: از 131 مصوبه کارگروه تسهیل و رفع 69 مصوبه اجرا نگردیده است. از جمله مصوباتی که در ستاد تسهیل هنوز به مرحله اجرا نرسیده می‌توان ماشین‌سازی لرستان، رفع مشکل مالکیت شرکت صدر فولاد، شرکت پارسیلون و نساجی بروجرد اشاره کرد.
 

انتهای پیام
captcha