سردار سلیمانی موجب وحدت مردم عراق شد
کد خبر: 3879320
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

سردار سلیمانی موجب وحدت مردم عراق شد

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق با اشاره به این‌که آمریکا تفرقه بین مردم و قبایل عراق را دستور کار خود قرار داد، گفت: سردار سلیمانی از نیروهای بومی و امکانات عراق استفاده و امثال ابوالمهدی المهندس را در عراق یافت و موجب وحدت اقشار مختلف مردم عراق شد.

اربعینبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی، مسئول اتحادیه تلویزیون و رادیوی عراق، با ادای احترام به مقام شهید قاسم سلیمانی، گفت: شهدا بر سکنات و حرکات و هر چیزی که از ما صادر می‌شود ناظر هستند.

وی با ذکر این مطلب که انسان‌های زنده واقعی، شهدا هستند، بیان کرد: مردم لرستان در اربعین و خدمت به زوار اربعین حسینی سنگ‌تمام گذاشتند، مردم این استان فرزندان خود را در اربعین برای کمک به مردم عراق فرستادند.

حسینی با اشاره به این‌که حضور آمریکا در عراق برای خدمت به مردم این کشور نبود، گفت: صدام نیروی وابسته رسمی آمریکا بود، و وقتی دید صدام نتوانست ایران را شکست دهد به عراق حمله کرد و عراق را گرفت.

مسئول اتحادیه تلویزیون و رادیوی عراق با ذکر این‌که آمریکا در جنگ تحمیلی، ده‌ها میلیارد دلار به صدام داد تا ایران را ساقط کند، ادامه داد: آمریکا با حضور در عراق و پس‌ از از بین بردن صدام، هر استان را به یک کشور داد، واسط را به اوکراین‌، کربلا را به ایتالیا و بصره را به انگلیس داد و در چنین شرایطی سردار سلیمانی به کمک مردم عراق آمد.

وی با ذکر این مطلب که آمریکا تفرقه بین مردم و قبایل عراق را دستور کار قرار داد، گفت: سردار سلیمانی مظلومانه وارد عراق شد و از نیروهای بومی و امکانات عراق استفاده و سپس امثال ابوالمهدی المهندس را در عراق پیدا کرد و موجب وحدت اقشار مختلف عراق شد.

وی با ذکر این مطلب که در لشگر سردار سلیمانی همه حضور داشتند، بیان کرد: تیپ‌های نظامی مسیحی، تیپ نظامی کرد، تیپ‌های نظامی سنی و بیش‌ از ۵۷ تیپ را در عراق سازماندهی کرد.

حسینی با اشاره به این‌که زمانی داعش وارد سوریه شد، سردار سلیمانی نیروهای عراقی را به سوریه منتقل کرد و در سوریه هم می‌جنگید و هم مردم را سازماندهی می‌کرد، افزود: کار حاج قاسم سلیمانی برای خدا بود و زمانی که دشمنان ما با هم متحد شده بودند، سردار سلیمانی جبهه مقاومت را متحد کرد.

وی با ذکر این مطلب که سردار سلیمانی بعد از حشدالشعبی حشد سیاسی را تشکیل داد، ادامه داد: سیاست سردار سلیمانی، اخراج آمریکا از عراق بود و امروز مجلس عراق با آرای زیاد اخراج آمریکا را تصویب کرد.

حسینی با اشاره به این‌که راهپیمایی ملت عراق به‌منظور اعتراض به حضور آمریکا از دستاوردهای سردار سلیمانی بود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در بازار و کوچه‌های عراق می‌رفتند و می‌آمدند اما امروز جرئت پرسه زدن در خیابان‌ها و کوچه‌های عراق را ندارد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق با اشاره به این‌که مؤسس القاعده، طالبان و داعش آمریکاست، گفت: ترامپ به‌خاطر انتخابات، کشته‌های عین‌الاسد را خارج نمی‌کند‌.

انتهای پیام
captcha