شیعه‌کُشی و سُنی‌کُشی؛ توطئه جدید دشمن/مسلمانان یدواحده باشند
کد خبر: 3856872
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

شیعه‌کُشی و سُنی‌کُشی؛ توطئه جدید دشمن/مسلمانان یدواحده باشند

گروه فرهنگی ـ تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسيا با بیان این‌که شیعه‌کُشی و سُنی‌کُشی، توطئه جدید دشمن است، اظهارکرد: امروز دشمنان در حال ایجاد تفرقه بین مسلمانان در مناطق شیعه‌نشین هستند و در واقع به‌نوعی می‌خواهند شیعه‌کُشی و سُنی‌کُشی را شروع کنند.

شیعه‌کُشی و سُنی‌کُشی؛ توطئه جدید دشمنامیرعلی‌حیدر امیری، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌با هفته وحدت، اظهارکرد: براساس تفکر اهل تسنن و تعداد قلیلی از شیعیان ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) دوازدهم ربیع‌الاول و براساس تفکر شیعیان و تعداد قلیلی از اهل سنت میلاد پیامبراکرم(ص) هفدهم ربیع‌الاول است که پنج روز اختلاف دارد و زمینه‌ای برای موج‌آفرینی دشمنانی شده که به‌دنبال تفرقه‌افکنی بین شیعیان و اهل تسنن هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به‌جهت از بین بردن این اختلاف و تبدیل آن به وحدت، این هفته را تحت‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کردند که در راستای ایجاد وحدت بین مذاهب اهل سنت شامل شافعی، حنفی، مالکی و حنبلی و شیعیان  مجمع تقریب مذاهب ایجاد شد.

ضرورت شناسایی وجوه اشتراک بین شیعیان و اهل سنت

امیری با بیان این‌که ما باید به‌دنبال وجوه اشتراک بین شیعیان و اهل سنت باشیم، عنوان کرد: شیعه و اهل سنت در توحید، نبوت و معاد باهم وجه اشتراک دارند و اختلاف آن‌ها در وجوه عدل و امامت است که می‌شود در این زمینه می‌توان با کار فرهنگی، مباحثه، مفاهمه، مکالمه با هم به تفاهم برسیم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسيا با اشاره به این‌که دشمن همواره به‌دنبال ایجاد منازعه، مجادله، مرافعه و مخالفه بین شیعه و سنی هستند، عنوان کرد: بین شیعه و اهل سنت اختلاف‌های جزئی وجود دارد که دشمن به‌دنبال سوء استفاده از آن است، براین اساس در گذشته امام خمینی(ره) و امروز نیز مقام معظم رهبری به‌دنبال وحدت بین مذاهب اسلامی بوده و هستند که راه را بر کینه‌توزی و جنگ‌افروزی دشمن ببندد.

وی با تأکید بر این‌که ما شیعیان و اهل سنت برادر بوده و وجه اشتراک زیادی با یکدیگر داریم، اظهارکرد: درعین حال وجوه اختلافی بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد که می‌توانیم با کار فرهنگی، مفاهمه و مکالمه به تفاهم برسیم.

امیری تصریح کرد: هفته وحدت، هفته اتحاد، برادری و باهم بودن مسلمانان است، چراکه امروز یکی‌از نقشه‌های دشمن در ایجاد تفرقه و گروه وهابیت و اجرای سیاست خبیث انگلیسی تفرقه ‌بینداز و حکومت کن و کارهایی دیگری که انجام  می‌دهد، به‌دنبال ایجاد اختلاف بین اهل تسنن و تشیع است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هدف دشمن در ایجاد اعتلاف‌های عربی، داعش، النصره یا دیگر گروه‌های معاند و ضد دین این است که می‌خواهند اول مسلمانان را درگیر کنند، که قطعاً ایجاد درگیری بین مسلمانان، باعث می‌شود که نتوانند دور یکدیگر جمع شده و با هم به تفاهمی برسند و همه یدواحده و مشت گره کرده برعلیه دشمن باشند.

وی با اشاره به این‌که ما دنبال وحدت هستیم، عنوان کرد: امروز شاهد حضور مسلمانان اهل سنت در راهپیمایی اربعین حسینی بودیم، چراکه همه مسلمانان چه سنی و چه شیعه محب اهل‌بیت(ع) و فرزند رسول خدا(ص) را در دل‌های خود دارند و همه با این شعار «حُب الحسین یجمعنا» که عامل گردآوری مسلمانان است، گرد  هم جمع می‌آیند.

دشمنان در فتنه عراق علناً درحال کُشته‌سازی هستند

امیری با بیان این‌که امروز دشمنان بیشتر از وقت‌های دیگر دنبال ایجاد مشکل در بین مسلمانان هستند، اظهار کرد: براین اساس امروز بیشتر از هر روزی نیاز به وحدت در بین مسلمانان احساس می‌شود.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: امروز دشمنان در حال ایجاد تفرقه بین مسلمانان در مناطق شیعه‌نشین هستند و در واقع به‌نوعی می‌خواهند شیعه‌کُشی و سُنی‌کُشی را شروع کنند، این درحالی‌است که در حقیقت از هر طرف کشته شود مسلمان کشته شده است و دشمن به آرزوی خود که ایجاد اختلاف بین مسلمانان است رسیده‌است.

وی با تأکید بر این‌که امروز در عراق باید بیشتر به‌دنبال وحدت، انسجام و هماهنگی باشیم، تصریح کرد: زمانی‌که داعش به جان، مال و ناموس مردم در عراق تجاوز می‌کرد آیت‌الله سیستانی آن فتوای معروف را دادند و فرمودند: که جان، مال و ناموس اهل تسنن برای نیروهای حشدالشعبی، مبارز و مجاهد باید محترم شناخته شود و هیچگونه تعدی به آن ها نشود.

امیری با بیان این‌که امروز دشمنان در فتنه عراق علناً درحال کُشته‌سازی هستند، عنوان کرد: عوامل جاسوسی اسرائیل و آمریکایی و بقایای حزب بعث انسان‌های بی‌گناه را می‌کُشند و بعد اعلام می‌کنند که شیعیان و حشدالشعبی آن‌ها را کشتند و حتی می‌گویند پاسداران ایرانی آن‌ها را کشته و فرار کردند، این نشان می‌دهد که دشمن از هر موقعیتی استفاده خود را می‌برد و دنبال تفرقه است چون اگر با اهل سنت درگیر شویم دیگر فرصتی نداریم که با شیاطین، اسرائیل و استکبار جهانی مبارزه کنیم، اینجاست که ما در تحولات عراق و لبنان موضع وحدت و برادری را گرفتیم.

وی با اشاره به این‌که درد دل، خواسته و مطالبات مردم عراق چه سنی و چه شیعه یکی‌ است لذا باید با حفظ وحدت و برادری خواسته‌های خود را بیان کرده و راه نفوذ را بر دشمن ببندند، افزود:  امروز مرجعیت در عراق و سیدحسن نصرالله در لبنان به‌دنبال این وحدت هستند.

انتهای پیام
captcha