تجلیل از نوجوان روس به دلیل نجات جان 100 نفر
کد خبر: 4207368
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰

تجلیل از نوجوان روس به دلیل نجات جان 100 نفر

یک نوجوان 15 ساله روس به دلیل نجات جان 100 نفر در حمله تروریستی هفته گذشته به تالار کروکوس مسکو، از سوی مسئولان روس تجلیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از معاً، ماریا لووا-بلووا، کمیسر حقوق کودکان روسیه، به «اسلام خلیلوف» نوجوان روس نشان فداکاری، مردانگی و شجاعت در کمک به قربانیان اهدا کرد.

همچنین یک نوجوان 14 ساله دیگر نیز به دلیل کمک به عملیات تخلیه افراد از تالار کروکوس، مورد تجلیل قرار گرفت و به او نیز جایزه‌ای اهدا شد.

در همین راستا، «راویل عین الدین» رئیس اداره مذهبی فدراسیون مسلمانان روسیه و رئیس شورای مفتیان این کشور به دلیل شجاعت خلیلوف و نجات مردم، به او نشان خدمت به مسلمانان روسیه را اهدا کرد. این نشان قرار است روز جمعه هفته جاری در مراسم نماز جمعه مسکو به خلیلوف اهدا شود.

این نوجوان مسلمان به عنوان متصدی رختکن به صورت پاره وقت در محل کنسرت تالار شهر کروکوس کار می‌کرد و در زمان تیراندازی در حال انجام وظیفه بود. وی پس از شنیدن صدای تیراندازی در حالی که جان خودش در خطر بود، بیش از 100 نفر را از راهروی خروج هدایت کرد و جان آنها را نجات داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های روسیه، چند فرد مسلح روز جمعه 22 مارس (3 فروردین) در ورودی تالار کروکوس در مسکو به سمت نیروهای امنیتی و افراد حاضر در سالن تیراندازی کردند که بر اثر این حادثه حداقل 139 نفر از جمله 3 کودک کشته و بیش از 182 نفر زخمی شدند.

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که مهاجمان ساختمان را با مایع قابل اشتعال به آتش کشیدند.

انتهای پیام
captcha