جناحی تربیت کردن جوانان در مساجد آفت است
کد خبر: 3779466
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

جناحی تربیت کردن جوانان در مساجد آفت است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مسجد سنگر اسلام است، گفت: جناحی تربیت کردن جوانان در مساجد آفت است.

جناحی تربیت کردن جوانان در مساجد آفت استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، روز گذشته 17 دی‌ماه در دیدار با کارکنان دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان اظهار کرد: جوانان امروزی از سطح آگاهی بالاتری نسبت به  جوانان نسل‌های گذشته برخوردار هستند و جهت‌دهی مناسب به فکر و اندیشه آن‌ها و استفاده از نشاط و شادابی آن‌ها می‌تواند به پیشرفت جامعه دینی کمک کند.
وی با بیان اینکه معاندان نظام از طریق شبکه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی خوراک و تغذیه فکری جوانان را تحت شعاع قرار دادند، ابراز کرد: دشمن از طریق ماهواره و شبکه‌‎های مجازی در بین جوانان نفوذ کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به ضرورت تربیت خانوادگی جوانان بر مبنای اصول دینی و اسلامی، تأکید کرد و افزود: اگرجوانان تربیت خوبی در خانه داشته باشند در مدرسه رشد می‌کنند و اگر این تربیت در مساجد ادامه داشته باشد، منجر به شکوفایی جوانان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در مساجد هیئت امنا، متولیان مسجد، امام جماعت، بسیج  و کانون‌های فرهنگی و هنری فعال است، گفت: زمانی این فعالیت‌ها اثرگذار است که همگی این نهادها در عرصه تربیت دینی جوانان فعالیت کنند و ضروری است هیئت امنا، خیرین، بسیج و کانون‌های مساجد هم در راستای تحقق اهداف مسجد به امام جماعت کمک کنند.
خاتمی ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از موازی‌کاری تصریح کرد: رقابت‌های غیرمنطقی در بین نهادهای فعال در مساجد اگر عادلانه نباشد باعث ایجاد فاصله بین این نهادها می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه جناحی تربیت کردن جوانان در مساجد آفت است، افزود: جوان باید رشد کرده و شخصیت خود را پیدا کند؛ مسائل سیاسی و جناحی را خودش تحلیل کند و دیکته شده نباشد.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه انقلاب ما از مساجد شروع شد و 95 درصد از نیروهای جبهه تربیت شده مساجد هستند و پیکرهایشان هم از مساجد تشیع شدند، خاطرنشان کرد: امام راحل سنگر اسلام را مساجد معرفی کردند که یک حقیقت است.
انتهای پیام
captcha