ادعای آزادی و عدالت در غرب دروغی بیش نیست
کد خبر: 3774375
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

ادعای آزادی و عدالت در غرب دروغی بیش نیست

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه محلات گفت: فرانسه و اروپا که مدعی مهد آزادی و عدالت است، رفتار این کشورها با معترضان خیابانی نشان‌گر پوچی ادعای آزادی آنان است و خودباختگی در برابر این کشورها ذلت است.

ادعای آزادی و عدالت در غرب دروغی بیش نیست

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه امروز محلات ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری و در ادامه بحث مبانی و اصول انقلاب اسلامی اظهار کرد: سکوت 25 ساله امیر‌المومنین(ع) به دلیل عدم حمایت مردم بود، حضور مردم و نقش آنان اهمیت فراوانی دارد که اولین آن حمایت مردم از ولی فقیه است که موجب تاسیس حکومت می‌شود. دومین نقش مردم، نقش مشورتی آنان است؛ طبق دستور قرآن کریم در سوره مبارکه شورا مبنی بر مشورت با یکدیگر، شوراهای اسلامی از ارکان تصمیم‌گیری هستند.
وی افزود: شوراها مطلقا برای رسیدگی به امر مردم هستند و درباره مسائل کلی همچون حلال و حرام و قوانین کلی مملکت اسلامی، شورا حق نظر ندارد. آراء و مشورت مردم هیچ تاثیری بر امر خدا ندارد، اگر هم ولی امر جامعه با افرادی مشورت کند نهایتا دستور اصلی و امر قطعی به عهده رهبر جامعه اسلامی است نه شوراها.
حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: سومین نقش مردم در اداره کشور است، امام خمینی(ره) فرمودند:«یک کشور وقتی آسیب می‌بیند که مردمش بی‌تفاوت باشند». عده‌ای که در اداره کشور مسئولیت قانونی و رسمی دارند؛ باید توجه کنند نسبت به نظام و مردم که بی‌تفاوت نباشند، نظارت، نقش چهارم مردم است؛ چهار نقش مردم که اشاره شد جمعا مردم‌سالاری است.
امام جمعه محلات در خطبه دوم با تاکید بر رعایت تقوا و پرهیزکاری و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تشریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «هر کسی مسئولیت ده نفر یا بیشتر را داشته باشد به واسطه مسئول بودنش در روز قیامت دستانش را به گردنش می‌بندند. اگر نیکوکار بوده دستانش باز و اگر ظالم بوده باشد بر غل و زنجیری که بر اوست اضافه می‌شود» مسئولیت این تبعات را دارد، حال اگر کسی دنبال مسئولیت بدود تا بار غل و زنجیرش بیشتر شود بی عقلی نیست؟ البته گاهی مسئولیتی به انسان تکلیف می‌شود. اگر شایسته سالاری باشد و مدیران بدانند که عاقبت بی‌مسئولیتی آنان چه خواهد بود باعث می‌شود برای رسیدن به یک پست هر کاری نکنند.
وی با تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) افزود: کارنامه غرب در پیروی از تعالی حضرت مسیح(ع) کارنامه خوبی نیست، حتی در دین تحریف شده حضرت مسیح(ع) اشاره شده که ایشان خواستار صلح هستند اما آیا اکنون آمریکا و متحدانش به این آموزه‌ها عمل می‌کنند؟ گروه‌های تروریستی مختلفی که توسط آمریکا ایجاد شده است با آرمان‌های مسیحیت در تضاد است. ائتلاف سعودی ظلم به مردم یمن را با حمایت آمریکایی‌ها انجام می‌دهد و امروز برخی قبله خود را به غرب تغییر داده‌اند اما نگاه به ظلم این‌ها نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام ربانی بیان کرد: فرانسه و اروپا که مدعی مهد آزادی و عدالت است، رفتار این کشورها با معترضان خیابانی نشان‌گر پوچی ادعای آزادی آنان است و خودباختگی در برابر این کشورها ذلت است، در برنامه ایجاد کانال مالی چه کسانی مردم را با امروز و فردا کردن تحت فشار قرار می‌دهند؟ این‌ها همان‌هایی هستند که ادعای مسیحیت دارند اما بویی از انسانیت و صلح نبرده‌اند.
وی در پایان ادامه داد: آمریکا تصمیم به خروج نظامیانش از سوریه گرفته است و این یعنی اعتراف به شکست. سوریه پیروز میدان است، در عرض این چند سال سعودی‌ها انصار‌الله را حتی به حساب نمی‌آوردند اما امروز پای میز مذاکره با انصارالله نشسته‌اند که این یعنی به رسمیت شناختن انصارالله. در تحریم‌ها و فشار اقتصادی، هر قدمی که به عقب برداریم آن‌ها با توجه به روحیه استکباری‌شان یک قدم به جلو می‌آیند و تنها راه پیروزی مقاومت است.
انتهای پیام

captcha