روشندل نیجریه‌ای که یکساله حافظ و قاری قرآن شد
کد خبر: 3708544
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

روشندل نیجریه‌ای که یکساله حافظ و قاری قرآن شد

گروه بین‌الملل - علی ادریس عبدالسلام روشندل 35 ساله نیجریه‌ای بعد از اینکه بینایی‌اش را در اثر ابتلا به مننژیت از دست داد در 14 سالگی به قرآن پناه ‌آورد و خیلی زود حافظ و قاری قرآن ‌شد.

روشندل نیجریه‌ای که یکساله حافظ و قاری قرآن شد/ عکس؟؟ 

ادریس که اهل ایالت کانوی نیجریه است در رشته حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان شرکت کرده است. وی در مصاحبه با ایکنا گفت: در سال 1995 و پس از پشت سر گذاشتن تحصیلات ابتدایی در اثر ابتلا به مننژیت بینایی خود را از دست دادم.

ادریس افزود: از سن 14 سالگی به یادگیری حفظ و قرائت قرآن روی آوردم و در عرض یک سال هر دو را با موفقیت  فرا گرفتم.

وی با بیان این که پیش از این نابینایان در کشورش برای حفظ قرآن با استفاده از فایل‌های شنیداری، هر آیه را یک بار می‌شنیدند و تکرار می‌کردند تا زمانی که کل سوره را حفظ کنند، گفت: امروزه در نیجریه از قرآن‌های که به خط بریل نوشته شده برای حفظ قرآن استفاده می‌شود. گاهی نیز از دستگاهی به نام بریل امباسر استفاده می‌شود که متن را به صورت خط بریل پرینت می‌کند که البته دستگاهی گران قیمت است.

این حافظ و قاری در حال حاضر دانشجوی مطالعات اسلامی در یکی از بهترین دانشگاه‌های نیجریه است و به صورت داوطلبانه به قرآن‌آموزان روشندل و افراد عادی قرآن تدریس می‌کند.

پدر و مادرش مشوق اصلی او در یادگیری قرآن بودند و در پاسخ به این سئوال که چرا تصمیم گرفت به مطالعات قرآنی روی بیاورد، پاسخ داد: چون می‌خواهم دینم را کامل بشناسم. اگر کسی مطالعات اسلامی یا قرآنی نداشته باشد نمی‌تواند دینش را کامل بشناسد و درک کند.

 ادریس از احمد هارون به عنوان اولین معلم خود و مالون ثالث و مارون بشیر به عنوان اساتید بعدی خود یاد و اضافه کرد: من تاکنون فقط در مسابقات داخلی و محلی شرکت کرده‌ام و این اولین بار است که در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنم.

وی می‌خواهد تحصیلاتش را تا مقطع دکتری ادامه دهد و بتواند معلم قرآن و مبلغ اسلام باشد و اسلام و قرآن را به تعداد بیشماری از مردم معرفی کند.

انتهای پیام

captcha