تلاوت پاکبانی که رهگذران را به وجد آورد + دانلود
کد خبر: 3655349
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

تلاوت پاکبانی که رهگذران را به وجد آورد + دانلود

گروه بین‌الملل: صدای دلنشین «غلام شبیر»، رفتگر پاکستانی در خیابان‌های شهر «رأس الخیمه» امارات که از حفظ، آیات قرآن را قرائت می‌کند، موجب تحیر رهگذران شده و آن‌ها را به وجد آورده است.

پاکبانی که با تلات قرآن رهگذران را متحیر ساختبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «emaratyah.ae»، کاربران شبکه‌های اجتماعی، یک کلیپ ویدئویی از یک رفتگر(پاکبان) پاکستانی به اشتراک گذاشتند که وی هنگام نظافت خیابان‌های شهر «رأس الخیمه» امارات، با صدایی زیبا و رعایت قواعد تجوید، قرآن را از حفظ تلاوت می‌کند. 

اهالی رأس الخیمه در این باره می‌گویند: «در حال گردش در مرکز شهر بودند که تلاوتی زیبا توجه آن‌ها را جلب کرد. زمانی که صاحب صدا را جستجو کردند، متوجه شدند، این صدا مربوط به یکی از پاکبانان اداره خدمات شهری است».
 
در بخش دیگری از این ویدئوکلیپ، در حالی که گردشگران و اهالی رأس الخیمه در کنار این پاکبان پاکستانی ایستاده‌اند، وی در فضای آزاد و در حین انجام کار خود، قرآن را تلاوت کرده و اذان را نیز با صوتی زیبا و سبکی متمایز می‌خواند. 

پس از انتشار این قطعه ویدئویی در فضای مجازی توسط یکی از شهروندان اماراتی، اهالی رأس‌الخیمه به تحقیق درباره این پاکبان قاری پرداخته و متوجه شدند او یک کارگر پاکستانی 40 ساله به نام «غلام شبیر» است که قبلا درخواستی مبنی بر فعالیت به عنوان مؤذن یا امام جماعت مطرح کرده، اما تاکنون موفق به چنین فعالیتی نشده است. 

اداره خدمات عمومی شهر رأس الخیمه در ارتباط با این پاکبان پاکستانی اعلام کرد: غلام شبیر در بخش‌ مدیریت زباله مشغول به فعالیت است و خیابان‌های رأس الخیمه را نظافت می‌کند. 

اهالی رأس‌الخیمه و کاربران شبکه‌های اجتماعی خواستار تکریم این قاری قرآن و توسعه مهارت‌های او در زمینه قرائت از طریق مشارکت‌دادنش در دوره‌های تخصصی قرآن و استفاده از توانمندی‌های شبیر پس از ارزیابی از سوی نهادهای مربوطه شدند./

تلاوت رفتگری که رهگذران را به وجد آورد


captcha