گامی دیگر در تحقق کامل صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3554581
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

گامی دیگر در تحقق کامل صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حسن محمدی از برگزاری جلسه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: در این جلسه اعضای کمیته تخصیص اعتبار مشخص شدند.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری جلسه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در هفته گذشته، ‌گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد اعضای کمیته تخصیص اعتبارات این صندوق بر اساس رأی‌گیری که صورت گرفت، مشخص شدند.
وی با اشاره به انتخاب خود به عنوان نایب رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، افزود: همچنین بر اساس بیشترین آرائی که اتخاذ شد محمدرضا داوودآبادی فراهانی، معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزیر بهداشت به عنوان رئیس کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شد.
محمدی همچنین در مورد دیگر اعضای این کمیته اظهار کرد: رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه ریزی راهبردی دبیرخانه و دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز به عنوان منشی این کمیته و مهدی هاشمی نیز به عنوان مدیر مالی کمیته تخصیص اعتبار مشخص شدند، این دو عضو کمیته از اعضای غیر از صندوق انتخاب شده اند.
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پاسخ به سوالی در مورد مغایر قانون بودن انتخاب اعضایی غیر از صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در کمیته تخصیص اعتبار، گفت: بر اساس آئین‌نامه، انتخاب اعضایی غیر از صندوق مشارکت توسعه در کمیته تخصیص اعتبار بلااشکال است و دو نفر از اعضای کمیته غیر از اعضای صندوق هستند.
 وی در ادامه به برگزاری جلسات این کمیته به صورت دو بار در ماه اشاره کرد و افزود: در این جلسات در مورد نوع و نحوه تخصیص اعتبارات تصمیم‌گیری خواهد شد.  
محمدی در پایان در مورد سرنوشت بودجه قرآنی کشور به عدم قطعی تخصیص بودجه سال 94 اشاره کرد و در مورد بودجه سال 95 نیز گفت: با توجه به اینکه به سه ماهه پایانی سال نزدیک می‌شویم قاعدتاً باید شاهد تخصیص اعتبار باشیم، صحبت‌هایی در مورد دریافت 50 میلیارد بودجه مطرح شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.
captcha