اقدامات وسیع طرح ملی حفظ قرآن در سال 98/ فعالیت‌های امسال پیش‌درآمد بود
کد خبر: 3775253
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
حجت‌الاسلام محمدی در مجمع مشورتی شورای توسعه بیان کرد:

اقدامات وسیع طرح ملی حفظ قرآن در سال 98/ فعالیت‌های امسال پیش‌درآمد بود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نودوهشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه با بیان اینکه اقدامات سال 97 در بحث طرح ملی حفظ فقط پیش‌درآمد اقدامات وسیع سال 98 خواهد بود، تأکید کرد: باید مجموعه اقدامات برای فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی فهرست شود.

اقدامات وسیع طرح ملی حفظ قرآن در سال 98 / فعالیت‌های امسال پیش‌درآمد بود

به گزارش ایکنا؛ نود‌وهشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی عصر روز گذشته، دوم دی‌ماه، در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.
اولین دستور این جلسه ارائه گزارش یک‌ساله طرح ملی حفظ قرآن به همراه بررسی موانع موجود و راهکارهای بهبود و اجرای آن بود که مورد بحث و گفت‌وگوی حاضران در جلسه قرار گرفت.
در این بخش ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی حسینی، قائم‌مقام ستاد طرح ملی حفظ قرآن با بیان اهّم اقدامات، دستاوردها، ضعف‌ها و چالش‌ها به ارائه گزارش فعالیت و عملکرد ستاد حفظ قرآن پرداخت و عملکرد دستگاه‌ها درباره اجرای این طرح را مورد نقد و بررسی قرار داد.
در ادامه نیز بعد از بیان نظرها دیگر اعضای مجمع مشورتی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با اشاره به اینکه اقدامات سال 97 تنها پیش‌درآمد اقدامات وسیع سال 98 خواهد بود، تأکید کرد: باید مجموعه اقدامات برای فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی فهرست شود تا بتوان در فضای آسیب‌شناسانه عملکرد آینده را بهینه کرد و در کنار آن ظرفیت نهادها و مجموعه‌های دیگر را توسعه داد.
به گزارش ایکنا، دستور دوم این جلسه که ارائه گزارش فعالیت‌ها و عملکرد کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی در نظام بهداشت و سلامت بود مورد بررسی قرار گرفت. حسام‌الدین علامه، قائم‌مقام دبیر این کمیسیون، گزارشی مفصل از فعالیت‌ها و عملکرد چند ساله ارائه داد. بعد از ارائه گزارش، حین گفت‌وگوی اعضای جلسه برخی نظرها در مورد جایگاه حقوقی و ضعف اقدامات ستادی کمیسیون بیان و مقرر شد در جلسه دیگر و با اعضای محدودتر این موضوع مجدداً بررسی و ماحصل آن به شورا ارائه شود.

اقدامات وسیع طرح ملی حفظ قرآن در سال 98 / فعالیت‌های امسال پیش‌درآمد بود
سومین دستور جلسه این مجمع ارائه گزارش از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وضعیت کمّی پوشش بیمه‌ای فعالان قرآنی همراه با چالش‌ها، کمبودها و راه‌حل‌های پیشنهادی بود که به علت نبود نمایندگان این کمیسیون موضوع از دسترس خارج شد.
رضا سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد نپرداختن به دستور کار سوم این مجمع، گفت: با وجود اینکه در جلسه گذشته به درخواست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی این دستور جلسه مهم به جلسه نودوهشتم منتقل شد، اما روز گذشته به علت غیبت نماینده کمیسیون موضوع از دستورجلسه خارج شد تا همچنان این دستور مهم بدون بررسی باقی بماند.
سلامت‌پناه تصریح کرد: دستور چهارم این جلسه نیز با عنوان بررسی پیشنهاد تشکیل کارگروه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان و مناطق محروم مطرح و بیان طرح تفصیلی آن به جلسه بعد موکول شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ - ۱۱:۰۰
0
0
پیش درآمد یا خیانت ؟!!!!!
تصرف ساعت درسی قرآن بدون مجوز
فشار بر دانش آموزان
اختلال در نظام آموزشی

پیش درآمد یا خیانت ؟!!!!
captcha