تأکید بر شفافیت مالی مسابقات بین‌المللی قرآن در جلسه مجمع مشورتی
کد خبر: 3553196
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
سلامت‌پناه بیان کرد:

تأکید بر شفافیت مالی مسابقات بین‌المللی قرآن در جلسه مجمع مشورتی

گروه مسابقات: دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به جلسه روز گذشته این مجمع، گفت: در بخشی از این جلسه که به بررسی مسابقات ملی و بین‌المللی پرداخته شد، اعضا بر لزوم شفافیت مالی اجرای این مسابقات تأکید کردند.

رضا سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری هفتاد و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در روز گذشته 21 آذرماه، گفت: این جلسه به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و یکسان‌سازی عناوین برگزیدگان و تجلیل‌شوندگان قرآنی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: با توجه به اقدام اخیر استانداردسازی تعاریف و مفاهیم حوزه قرآن و عترت و همچنین با توجه به وجود عناوین مختلف برای فعالان برگزیده قرآنی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، لازم است تعریف واحد برای فعالان برگزیده و تجلیل‌شده قرآنی تعیین و به کارگروه استانداردسازی تعاریف ارائه شود.
سلامت‌پناه تصریح کرد: پس از گفت‌وگوی اعضا در این خصوص، مقرر شد به منظور تعیین تعریف واحد برای فعالان برگزیده و تجلیل‌شده قرآنی، کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل شود.
وی در ادامه در مورد اولین دستور کار این جلسه،‌ اظهار کرد: دستور نخست این جلسه به ارائه گزارش و بررسی برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم اختصاص داشت که حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، گزارشی مبسوط از نحوه برگزاری و ابعاد مختلف مسابقات ارائه کرد.
سلامت‌پناه بیان کرد: در این گزارش به مهم‌ترین جنبه‌های برگزاری مسابقات از جمله شکل‌گیری رویکردهای نویدبخش تحولی در ابعاد مختلف اشاره شد، در ادامه اعضای جلسه به نقد و بررسی برگزاری و اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن پرداخته و به مسائلی از جمله عدم ورود جدی سازمان‌ها، نهادهای دولتی و مؤسسات مردمی به عرصه مسابقات، لزوم شفافیت مسائل مالی اجرای مسابقات، عدم وجود شاخص‌ها و اهداف متعین و زمان‌بندی نامتناسب برگزاری مسابقات اشاره کردند.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی نیز جهت هرچه بهتر اجرا شدن مسابقات از جمله تدوین مجموعه اسناد و پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز با رویکرد ارتقاء، اثربخشی، مردم‌سپاری، جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی مسابقات، ایجاد سامانه ارتباط مستمر و هدفمند با متسابقان از طریق ساختار نهادهای مرتبط و ضرورت تسری منظر بین‌المللی در یکپارچه‌سازی آئین‌نامه برگزاری و داوری مسابقات ارائه شد.
وی ادامه داد: در پایان جلسه مقرر شد به منظور ارتقاء و ارزیابی دقیق مسابقات قرآن، ستاد عالی هماهنگی مسابقات از صاحبنظران امور قرآنی برای شرکت در کمیته‌های این ستاد دعوت کند.
یادآور می‌شود، بر اساس گزارش ایکنا قرار بود تا در این جلسه سه موضوع از جمله بررسی سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد که ظاهراً تنها زمان برای پرداخته شدن به یک موضوع فراهم شد.
captcha