دستگیری باند قاچاق نسخه‌‌های خطی تورات در مصر
کد خبر: 3536760
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

دستگیری باند قاچاق نسخه‌‌های خطی تورات در مصر

گروه بین‌الملل: دستگاه امنیتی مصر موفق شد، باند قاچاق محموله نسخه‌های خطی کمیاب عراق از جمله کتاب مقدس تورات را که از طریق مصر به سرزمین‌های اشغالی در حال قاچاق بوده، دستگیر کند.

دستگیری باند سارق نسخه‌های خطی قرآن مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عراقی براثا، رسانه‌های مصری اعلام کردند: دستگاه امنیتی این کشور موفق شد، باند قاچاق نسخه‌های خطی نادر عراق را دستگیر کند. این باند با هدایت گروهی از تاجران اهل سینای مصر که با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند، از طریق شبکه‌های اجتماعی، نسخه‌های خطی عراق را برای فروش به نمایش می‌گذاشتند تا در صورت انجام معامله، به تل‌آویو قاچاق کنند.

تحقیقات دستگاه‌های امنیتی مصر نشان می‌دهد، گروهی از اهالی جزیره سینا طی تماس با افرادی در عراق موفق شدند تا هفت تومار از جنس پوست را که با خط مربع نوشته شده و نیز دست‌نوشته‌هایی از تورات را کشف کنند که آن‌ها را برای فروش، در اختیار گروهی از دوستان خود در شهرک «بولاق دکرور» استان الجیزه مصر قرار داده بودند.

این تحقیقات همچنین ثابت کرد، تعدادی از متهمان با گروهی از ساکنان استان الجیزه مصر به‌منظور مراقبت آن‌ها از نسخه‌های خطی تاریخی و نادر در یک آپارتمان در ازای دریافتی مبلغی پول که بعدا از طریق فروش آن‌ها به جیب خواهند زد؛ توافق کرده بودند.

این گروه از متهمان که 9 نفر هستند، از طریق شبکه‌های اجتماعی با شماری از اجانب که در بین آن‌ها چند اسرائیلی هم بوده، برای نشان دادن نسخه‌های قاچاق ارتباط برقرار کرده و پیشنهاد فروش این محموله را به ارزش 50 میلیون دلار به صهیونیست‌ها داده بودند. 

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های مصری، دستگاه امنیتی این کشور عملیات ارتباط بین دو طرف را رصد کرده و پس از ردیابی آپارتمانی که محل نگهداری محموله قاچاق بوده، 9 نفر از افراد متهم در این پرونده را که نسخه‌ها را هم در اختیار داشتند، دستگیر کردند.

captcha