طراحی عملیات بیت‌المقدس علمی و هوشمندانه بود
کد خبر: 4143372
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
فرمانده سپاه لرستان:

طراحی عملیات بیت‌المقدس علمی و هوشمندانه بود

فرمانده سپاه لرستان طراحی عملیات بیت‌المقدس را یک طراحی هوشمندانه، فنی، علمی و خردورزانه که در نهایت باعث آزادسازی خرمشهر شد، دانست و گفت: اگر خرمشهر آزاد نمی‌شد آسیب‌های جدی به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، وارد می‌شد.

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان دربه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در نشست گفت‌وگومحور با موضوع «چرایی تداوم جنگ پس از آزادسازی خرمشهر» که عصر چهارشنبه، سوم خردادماه در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: جنگ هشت ساله برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شد که با حضور و مقاومت مردم، ناکام ماند.
 
وی با بیان اینکه روش‌های بومی، ابتکاری و مردمی در دوران دفاع مقدس باعث شکست دشمن در رسیدن به اهدافش شد، افزود: گرچه ایران در دوران دفاع مقدس همچون کشورهای غربی به تجهیزات پیشرفته نظامی دسترسی نداشت با روش ابتکاری و بومی بهره‌گیری از نیروی انسانی و عملیات‌های شبانه‌ توانست به‌خوبی در برابر هجوم دشمن ایستادگی کند.
 
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان طراحی عملیات بیت‌المقدس را یک طراحی بسیار هوشمندانه، فنی، علمی و خردورزانه که در نهایت باعث آزادسازی خرمشهر شد، دانست و اضافه کرد: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۱۹ هزار نفر از ارتش بعثی به اسارت ایران درآمدند؛ تعداد ۱۶ هزار نفر از ارتش بعثی عراق کشته شد؛ ۵۴۰۰ کیلومتر مربع هم از سرزمین‌های تصرف شده ایران آزاد شد که این آمارها گویای اهمیت عملیات بیت‌المقدس است.
 
کشکولی با اشاره به اینکه اگر خرمشهر آزاد نمی‌شد آسیب‌های جدی به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، وارد می‌شد، تصریح کرد: پیروزی در دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی ایران شد.
 
علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز در این نشست گفت‌وگومحور که با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان، کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان و مدیریت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت:  نظام سلطه به سرکردگی آمریکا، همواره مخالف نظام سیاسی توحیدی و توحیدمحور است و به همین علت همیشه از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا الان با نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمنی ورزیده است.
 
وی برگزاری این‌گونه نشست‌های گفت‌وگومحور را بسترهایی مناسب در محیط دانشگاه برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها، انتقادات و شائبه‌ها دانست.
 
در بخشی از این نشست اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان، پرسش‌های خود را درباره چرایی تداوم جنگ پس از آزادسازی خرمشهر بیان کردند و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.
انتهای پیام
captcha