تبدیل وضعیت ۹۵ هزار نفر از جامعه ایثارگری
کد خبر: 4142974
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

تبدیل وضعیت ۹۵ هزار نفر از جامعه ایثارگری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در راستای اجرای قانون تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری کشور برای ۱۶۵ هزار نفر پرونده تشکیل شده است، گفت: از این تعداد ۹۵ هزار مورد انجام شده و مابقی در حال پیگیری است.

قاضی زاده هاشمیبه گزارش ایکنا از لرستان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، امروز، دوم خرداد در نخستین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت لرستان در سال جاری، اظهار کرد: جهاد، ایثار پایداری و دلاورمردی در خون مردم لرستان است و تاریخ این مردم این امر را تایید می کند.

وی با بیان اینکه امروز هم در عرصه‌های مختلف دفاع از مرز‌ها و ایجاد نظم و امنیت شاهد دلاورمردی و جانفشانی مردم لرستان هستیم، افزود: علی‌رغم اینکه مشکلاتی در استان لرستان انباشته است، این استان با پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زمره استان‌های برتر کشور قرار گرفته است.

وی به اهتمام و توجه استاندار لرستان به شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: هدف از سفرهای استانی پیگیری مصوبات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و لرستان از استان‌های برتر در برگزاری این جلسات و اجرای مصوبات است.
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار بسیار و ارزنده و خوبی در استان لرستان شروع شده و پیش رفته است، گفت: در ارزیابی‌هایی که متناسب با خدمت به فعالیت در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف است، طبق ارزیابی ۱۰ دستگاه احساس وظیفه کردند و همکاری داشتند و بقیه دستگاه‌ها باید توجه ویژه داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در راستای اجرای قانون تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری کشور برای ۱۶۵ هزار نفر پرونده تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹۵ هزار مورد محقق شده و مابقی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه همه ساله گزارش عملکرد دستگاه‌ها در راستای اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران محضر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال در استان نیز تعداد بیکارانی که در سامانه بنیاد شهید ثبت‌نام می‌کنند؛ هفت درصد تعداد تقاضا افزایش پیدا کرده است که امیدواریم همت جدی برای کاهش آمار بیکاری جامعه ایثارگران صورت گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۳۵ نفر استخدام جامعه ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی انجام شده است این در حالی است که ۳۰ درصد استخدام‌ها مرتبط با ایثارگران است و باید این سهمیه رعایت شود، ادامه داد: در لرستان ۵۶۹ گلزار داریم که ۴۶۸ گلزار ساماندهی شده که با تخصیص بودجه و همکاری لازم امید است ساماندهی گلزارها با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه ما آمادگی لازم را داریم که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجهزترین مرکز توانبخشی ایثار در غرب کشور را راه‌اندازی کنیم، گفت: که این مرکز به همه مردم خدمات لازم را ارائه دهد ولی اولویت با ایثارگران باشد.

انتهای پیام
captcha