آرمان‌های شهدا برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 4142968
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
استاندار لرستان:

آرمان‌های شهدا برای نسل جوان تبیین شود

فرهاد زیویار گفت: رسالت و مأموریت اصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین و انتقال اهداف و آرمان‌های شهدا برای نسل امروزی است.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، دوم خردادماه در اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: نسلی که ما در آن قرار داریم به اهداف و آرمان‌های شهدا و انقلاب تا حدود زیادی واقفیم، اما به‌عنوان حلقه واصله وظیفه داریم این آرمان‌ها را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را مستلزم اجرایی شدن برنامه‌های تدوین شده در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برگزاری کنگره شهدا دانست و گفت: ارزش کار شهید و شهادت و کارهایی که با هدف ترویج این فرهنگ انجام می‌دهد، قابل محاسبه نیست.

زیویار با اشاره به کارنامه قابل قبول استان لرستان در امر ترویج فرهنگ شهدا تصریح کرد: شهدا مأموریت بزرگ خودشان را انجام دادند و حالا نوبت ماست که با تبیین آرمان‌هایشان به شکلی عمل کنیم که شرمنده آنها نشویم.

استاندار لرستان با اشاره به تفاوت‌های جنگ سخت و نرم بیان کرد: نثار جان در جنگ سخت که اساس کشور مورد تهدید قرار دارد معاوضه می‌شود که در کفه ترازو معادلی برای آن پیدا نمی‌شود و این همان تفاوت مهم جنگ سخت با جنگ نرم است که باید ارزش آن برای نسل امروز به خوبی ترویج شود.

وی برگزاری کنگره شهدای لرستان را یک ظرفیت و فرصت برشمرد و گفت: تمامی مسئولان در دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این موضوع با تمام توان همراهی کرده و ادای دین کنیم.

زیویار با گرامیداشت سالروز عملیات حاج عمران و نقش رزمندگان استان لرستان در این عملیات غرورآفرین، بیان کرد: حضور نام 300 شهید شاخص از استان لرستان در بین نام شهدای این عملیات افتخاری بزرگ برای مردم این خطه دلاورپرور است.

انتهای پیام
captcha