نخستین کاروان حجاج لرستان به سرزمین وحی اعزام می‌شود
کد خبر: 4142354
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱
۶ خردادماه

نخستین کاروان حجاج لرستان به سرزمین وحی اعزام می‌شود

مدیرکل حج و زیارت لرستان از اعزام نخستین کاروان حجاج لرستانی از ششم خردادماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام(ره) به سرزمین وحی خبر داد و گفت: امسال ۹ کاروان از زائران لرستان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

سید حمید مصطفایی، مدیرکل حج و زیارت استان لرستانسیدحمید مصطفایی، مدیرکل حج و زیارت استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه امسال هزار و ۳۳۵ زائر از لرستان در قالب ۹ کاروان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، گفت: نخستین کاروان حجاج لرستانی از ششم خردادماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام(ره) به سرزمین وحی اعزام می‎شود.

وی با بیان اینکه حجاج لرستانی در قالب سه کاروان از خرم‌آباد، دو کاروان از بروجرد و در هر کدام از شهرستان‌های دورود، الیگودرز، سلسله و کوهدشت یک کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، افزود: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی و معاینات پزشکی برای زائران برگزار شده و کاروان‌ها آماده اعزام هستند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان از افزایش سه برابری کاروان‌های اعزامی استان خبر داد و افزود: اعزام زائران لرستان از طریق فرودگاه‌های تهران انجام می‌شود و از فرودگاه خرم‌آباد اعزامی نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احتمال برقراری اعزام‌های حج عمره با توجه به روابط اخیر بین ایران و عربستان در آینده نزدیک وجود دارد، به برگزاری مراسم نمادین حج که اواخر هفته گذشته در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اشاره کرد و گفت: زائران شرکت‌کننده در این مراسم زیر نظر روحانیون و مبلغان حج و زیارت لرستان با مناسک حج آشنا شده و این برنامه‌ها را به صورت عملی اجرا کردند.

انتهای پیام
captcha