شهیدی که آرزو داشت مشکلات جامعه اسلامی را از ریشه حل کند
کد خبر: 4138906
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵

شهیدی که آرزو داشت مشکلات جامعه اسلامی را از ریشه حل کند

شهید عزت‌الله عسگری آرزو داشت مشکلات جامعه اسلامی را از ریشه حل کند، از نظر وی «انتقاد کردن و اشکال گرفتن کاری آسان است، اما در صحنه عمل وارد شدن و حضور داشتن در صحنه مهم است».

شهیدبه گزارش ایکنا از لرستان، شهید عزت‌الله عسگری پنجم فروردین‌ماه سال 1343 در روستای باغموری از توابع شهرستان ازنا متولد شد، پدرش علی‎شاه و مادرش جواهر نام داشت، تحصیلات خود را تا دوره کاردانی ادامه داد و در ششم مردادماه سال 1367 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهر او را در شهرستان اسلامشهر به خاک سپردند.

این شهید دوران دفاع مقدس در وصیت‌نامه خود آورده است: «وصیت‌نامه در واقع چکیده زندگی هر فرد است، شهادت می‎دهم که «الله» خالق همه عالم وجود است و می‎تواند «کن‌فیکون» کند و می‎تواند «کان‌لم یکن» کند، پس همه چیز از اوست، او هدایتگر و مربی است، او همه مواهب است، غایت همه غایات است، خلاصه همه چیز است و به جز او هیچ چیز نیست و کل عالم از وجود اوست. همه چیز اسم اوست و هیچ چیز در برابر مطلق او وجود ندارد زیرا عدد در برابر بی‌نهایت وجود ندارد.

شهادت می‌دهم که عالم وجود بر مبنای هدفی بزرگ برپا شده است و در بین موجودات، انسان برترین موجود است و همه هستی برای این برپا شده است که او به هدف بزرگ خلقت برسد، پس انسان موجودی است وسیع و عمیق که نهایت او خداست و هدف بزرگ او بر این نهایت بی‌نهایت است.

شهادت می‌دهم بر عالم غیب و شهود و روز جزا و شهادت می‎دهم بر حقانیت راه روشن انبیا و اینکه رسول اکرم(ص) وجودالاوجود همه انبیاست و هر پیامبر گوشه‌‎ای از وجود اوست و قرآن نیز کتاب او است و اسلام دین کامل و شهادت می‎دهم بر ولایت علی بن ابیطالب(ع) بر همه عالم وجود و انسان‌ها و شهادت می‎دهم بر ولایت و امام بودن دوازده معصوم پاک و شهادت می‎دهم که آخرین آنان امام مهدی(عج) است و شهادت می‎دهم که او قیام خواهد کرد و قیام او مقدمه می‎خواهد و زمینه‌سازی می‎خواهد تا جامعه آماده گردد.

امام خمینی زمینه‌ساز ظهور است

شهادت می‎دهم که امام خمینی زمینه‌ساز ظهور است و او نایب امام است و ولایت فقیه زمینه‌ساز ولایت است و شهادت می‎دهم حکومت امام خمینی حکومت اسلام است و مثل حکومت امام علی(ع) است و شهادت می‎دهم که خمینی پس از انبیاء، عصاره خلقت است زیرا انسان عصاره خلقت است و امام عصاره انسانیت و او شبیه‌ترین فرد به انسان کامل است.

مسائلی لازم است که بیان گردد: حرکت علمی به وجود آمد تا تحت پرتو اسلام و در خط ولایت‌فقیه به دور از هرگونه گروهگرایی، وضعیت علمی و فرهنگی جامعه اسلامی را به حد استانداردهای لازم که یک جامعه مسلمان باید داشته باشد برساند و مبنای این حرکت تکیه بر توده مردم خصوصاً جوانان و با استفاده از امکانات خود مردم می‎باشد.

این حرکت تا حدی که امکان داشته برنامه‌ریزی شده است و همه توان‌مان را برای تهیه مقدمات آن به کار گرفته‌ایم و توقع آن را نیز داریم که مسئولان و دیگران در برخورد با آن بسیار جدی باشند و به خوبی آن را حفظ کنند و اگر در برآیند تحلیل‌های خودشان به مثبت بودن حرکت و ثمربخشی آن رسیدند برای پیاده کردن آن همکاری لازم را بکنند.

خوب است این نکته را در نظر بگیریم که انتقاد کردن و اشکال گرفتن کاری است آسان، اما در صحنه عمل وارد شدن و حضور داشتن در صحنه مهم است نه کارشکنی و چوب لای چرخ گذاشتن و یا انتقاد کردن از اعمال انجام شده دیگران هیچ کس حق ندارد بنا به خواسته دلش به کارشکنی بپردازد.

به کلیه برادران توصیه‌ای دارم و فکر هم می‌کنم بسیار واجب است و آن آشنایی و انس گرفتن با برنامهریز دقیق برای همه فعالیت‌هایی است که در پیش رو دارند.

مسئله بسیار مهم بحث انسان کامل را نباید فراموش کرد، اینکه استاندارد انسان از دید اسلام چه چیزی است بحثی بسیار واجب و ضروری است که متأسفانه عنایتی به آن نشده است، استاد شهید مرتضی مطهری شاید تنها شخصیتی باشد که ضرورت مطرح شدن این بحث پایه‌ای و استراتژیک را درک کرده و شروع هم کرده، به هر حال این بحث حتماً باید مطرح و روی آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد و همچنین الگویی نیز مثال آورده شود امام خمینی، و همان‌گونه که شهید صدر فرمودند: «در خمینی ذوب شوید زیرا خمینی در اسلام ذوب شده است».

به شورای مرکزی بسیج علمی نیز می‎توان توصیه‌ای کرد و آن هم پافشاری بر وحدت فرماندهی و داشتن اندیشه مستقل و آزاد است، بیایید خیلی قاطع، رک و صریح مسائل را بیان کنید دقیقاً شبیه رهبری امام امت.

به کلیه برادران و خواهران توصیه تهذیب و تزکیه نفس را دارم و به نظر حقیر بهترین راه آن شناخت و معرفت است و اینکه انسان به مسئله‌ای که با آن روبه‌رو است یقین داشته باشد، بنا به قول ائمه یقین همه ایمان است، در این راه هم از عقل و اراده باید به خوبی استفاده کرد و بر برنامه‌ریزی نیز تکیه کرد زیرا ما شخصیت‌هایی مثل مطهری، بهشتی، منتظری و امام می‎خواهیم نه دیگران، به نظر بنده بهتر است بچه‌ها را با این شخصیت‌ها به خوبی آشنا کرد و زیاد سراغ دیگران نرفت البته برای تکمیل خوب است ولی مبنا روی این افراد باشد.

به نظر ما حرکت امام خمینی دقیقاً مقدمه‌سازی ظهور امام عصر(عج)است لذا باید تقویت شود، ظهور امام عصر(عج) یک مسئله کاملاً منطقی است و باید به شدت با خرافات و تیپ افسانه‌ای که برای ایشان درست شده مبارزه کرد و فهماند که ظهور هم به دست خود ماست.هرگاه مبنای برنامه‌ریزی ما این مسئله باشد به آن خواهیم رسید و لاغیر، با التماس و اشک و زاری کردن هیچ کاری صورت نمی‎گیرد.

در رابطه با مسئله زندگی خودم سه سال نماز دارم که باید شکسته می‎خواندم ولی کامل خوانده‌ام چون مسافر بوده‌ام و همین‌طور 113 روز روزه قضا مانده که اگر شد برایم ادا کنید.در رابطه با دانشکده، دوست دارم که تذکر داده شود بنده دانشجوی تنبلی نبودم بلکه دوست داشتم مشکلات جامعه اسلامی را از ریشه حل کنم.»

انتهای پیام
captcha