کاهش آمار قرآن‌آموزان دارالقرآن نور خرم‎آباد به‌دلیل کمبود فضا
کد خبر: 4124836
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳

کاهش آمار قرآن‌آموزان دارالقرآن نور خرم‎آباد به‌دلیل کمبود فضا

مدیر دارالقرآن نور خرم‎آباد با گلایه از واگذاری طبقه دوم این دارالقرآن به مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برگزاری کلاس‎های مختلط قرآن‌آموزان دختر و پسر به‌دلیل کمبود فضا باعث ریزش چشمگیر آمار قرآن‌آموزان این دارالقرآن شده است.

دارالقرآن نور خرم‎آبادپریناز شرفی، مدیر دارالقرآن نور ناحیه دو آموزش و پرورش خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از بهره‌مندی ۲۶۰ قرآن‌آموز طی سال ۱۴۰۱ از فعالیت‌های این دارالقرآن خبر داد و گفت: قرآن‌آموزان این دارالقرآن دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی این درالقرآن در رشته‌های حفظ، مفاهیم، مدیحه‌سرایی، صوت و لحن و روخوانی سطح یک برگزار می‏‌شوند، افزود: شش مربی با دارالقرآن نور همکاری می‎کنند که اکثر آنها رشته تحصیلی‌شان معارف قرآنی است اما دو مربی نیز رشته‌های غیرمرتبط با قرآن دارند ولی در حوزه قرآن فعالیت‌هایی داشته‌اند.

شرفی با تأکید بر اینکه باید برای دارالقرآن‌ها مربیان با رشته تحصیلی مرتبط استفاده شود، اضافه کرد: خوشبختانه از نظر مربی قرآن با مشکل خاصی مواجه نیستیم و تمامی مربیان این دارالقرآن بیمه و در استخدام آموزش و پرورش هستند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از معلمان طرح «امین» در مدارس قرآنی و دارالقرآن‌ها می‎تواند کمک خوبی برای ترویج فرهنگ قرآنی باشد، به مشکلات این دارالقرآن در زمینه سیستم صوتی و کامپیوتر اشاره کرد و ادامه داد: امروزه دیگر کامپیوترهای قدیمی برای کارها و فعالیت‌های قرآنی کاربرد چندانی ندارند و نیاز است آموزش و پرورش تجهیزات کارآمد و به‌روزتری مثل لپ‌تاپ و تبلت در اختیار مدیران و مربیان دارالقرآن‌ها قرار دهد.

مدیر دارالقرآن نور ناحیه دو خرم‎آباد به فعالیت این دارالقرآن در بستر فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: برای قرآن‌آموزانی که به دلیل بُعد مسافت، حضور در کلاس‌های حضوری برایشان مشکل است اقدام به برگزاری کلاس‌های مجازی در رشته حفظ قرآن کریم کردیم.

وی استقبال از کلاس‌های آموزشی دارالقرآن نور را ضعیف دانست و افزود: قبل از کرونا آمار قرآن‌آموزان این دارالقرآن زیاد بود، اما با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های حضوری این استقبال کم شد؛ همچنین با آغاز دوباره کلاس‎های حضوری، یک طبقه از مکان آموزشی این دارالقرآن که مختص قرآن‌آموزان پسر بود، واگذار شد و اکنون مجبور هستیم کلاس‎های دختران و پسران را در همین یک طبقه و به‌صورت مختلط برگزار کنیم که این موضوع قرآن‌آموزان پسر را با مشکل مواجه کرده است.

شرفی ادامه داد: قرآن‌آموزان پسر تمایل دارند همچون گذشته در طبقه جداگانه و مجزا از قرآن‌آموزان دختر کلاس‎هایشان تشکیل شود که با توجه به اینکه طبقه دوم از طرف آموزش و پرورش در اختیار مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان لرستان قرار گرفته برای ما مقدور نیست کلاس‎های دانش‎آموزان دختر و پسر را از هم مجزا برگزار کنیم و همین موضوع باعث شده آمار قرآن‌آموزان پسر کاهش پیدا کند.

وی خواستار اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش در رابطه با فعالیت دارالقرآن‌ها شد و گفت: برای اطلاع‌رسانی در رابطه با فعالیت دارالقرآن نیاز است در سطح مدارس تبلیغات لازم انجام شود و مدیران مدارس و معاونان پرورشی مدارس در این زمینه دارالقرآن‌ها را یاری دهند تا بتوانیم از بین دانش‎آموزان علاقه‌مند به یادگیری قرآن قرآن‌آموز جذب کنیم.

مدیر دارالقرآن نور خرم‎آباد در ادامه به تبلیغات منفی دشمنان برای منحرف کردن نسل نوجوان و جوان جامعه اشاره و اظهار کرد: ضرورت دارد برای مصون‌سازی نسل نوجوان و جوان جامعه برگزاری محافل قرآنی و برپایی فعالیت‌ها و مسابقات و کلاس‎های آموزش قرآن مورد توجه ویژه باشد که در این زمینه نیازمند مشارکت خانواده‌ها و معاونان پرورشی مدارس هستیم.

انتهای پیام
captcha