کاهش آمار مخاطبان مؤسسات قرآنی ریشه‌یابی شود
کد خبر: 4124574
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴

کاهش آمار مخاطبان مؤسسات قرآنی ریشه‌یابی شود

مدیر مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور لرستان بر لزوم فراهم آوردن ساز و کار تبلیغ جذب قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی تأکید کرد و گفت: علت کاهش آمار قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی ریشه‌یابی شود.

شیما رحیمی‌پور، مدیر مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور لرستانشیما رحیمی‌پور، مدیر مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور لرستان در گفت‌وگو با ایکنا لرستان با بیان اینکه این مؤسسه قرآنی از سال ۹۴ در شهر خرم‎آباد شروع به فعالیت کرد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های قرآنی مؤسسه به تبع دیگر مؤسسات تعطیل بوده است و بعد از آن هم با توجه به عدم استقبال فراخوانی برای جذب قرآن‌آموزان انجام نشد.

وی با یادآوری اینکه این مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور ابتدا با اجرای جلسات خانگی قرآن فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن در کلاس‌های قرآنی و مهد کودک فعالیت خود را دنبال می‌کند، گفت: این مؤسسه قرآنی در حال حاضر به‌عنوان پیش دبستانی قرآنی فعالیت می‌کند و مطالب آن عمدتاً قرآنی است و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان نظارت می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور لرستان با اشاره به اینکه فعالیت  مؤسسه از زمان شروع به کار با برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن روخوانی، روان‌خوانی و تجوید ویژه رده‌های سنی مختلف دنبال می‌شد، اضافه کرد: این کلاس‌ها به صورت دوره‌های فصلی برگزار می‌شد کمااینکه عمدتاً کلاس‌های رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان پرشور بود و بعد از آن هم در کلاس‌های تجوید قرآن افراد زیادی شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه اساتیدی چون سارا نظرزاده و میرزایی در قالب مربی مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور فعالیت داشتند، گفت: در حال حاضر کادر این مؤسسه قرآنی که در قالب پیش دبستانی قرآنی فعالیت دارد، متشکل از پنج نفر است.

رحیمی‌پور با یادآوری اینکه مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور لرستان در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: در ابتدای کار با توجه به علاقه‌مندی به قرآن پیگیری‌هایی برای جذب تجهیزات قرآن ایران و قرآن انجام می‌شد اما حمایت‌های مالی برای ادامه کار انجام نشد و عمدتاً هزینه‌های مؤسسه به صورت شخصی پرداخت می‌شد و چیزی تحت عنوان سرانه، بودجه سالانه و حمایتی به این مؤسسه واریز نشده است.

مدیر مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور لرستان با اشاره به اینکه این مؤسسه در قالب مهد قرآنی در خیابان توسکا، شهرک آذربایجان شهرستان خرم‌آباد فعالیت دارد، گفت: کمک هزینه به مؤسسات قرآنی و اعطای تجهیزات مورد نیاز باید تأمین شود این در حالی است که عمده هزینه مربیان قرآنی هم از طریق حداقل هزینه شهریه قرآن‌آموزان پرداخت شده است و حمایت‌های مادی از سوی دستگاه‌های فرهنگی انجام نشده و به صورت خودگردان مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از ایام کرونا با کاهش قرآن‌آموزان مواجه هستیم بر لزوم حمایت مشوق‌‌های متنوع از مؤسسات و  قرآن‌آموزان از سوی سازمان تبلیغات و دستگاه‌های متولی قرآن تأکید کرد و گفت: باید مسابقات قرآنی در کنار کلاس‌های قرآنی برگزار شود تا مشوقی برای قرآن‌آموزان باشد و تمایل آن‌ها به حضور در این کلاس‌ها بیشتر شود.

رحیمی‌پور بر لزوم ریشه‌یابی مشکلات علت کاهش آماری قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی تأکید کرد و افزود: در برگزاری فعالیت‌ها، مسابقات و برنامه‌های قرآنی از ظرفیت مؤسسات قرآنی استفاده شود چراکه این مؤسسات ظرفیت برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های قرآنی را دارند.

مدیر مؤسسه قرآنی زمینه‌سازان ظهور لرستان بر لزوم فراهم آوردن ساز و کاری برای تبلیغات جذب قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی نیز تأکید کرد و ادامه داد: در گذشته تبلیغات از سوی این مؤسسه انجام می‌شد ولی در ایام کرونا این روند تعطیل شده است.

انتهای پیام
captcha