«مشق عشق» ابراز ارادت به فاطمه زهرا(س) است + فیلم
کد خبر: 4120394
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
علی فروزانفر:

«مشق عشق» ابراز ارادت به فاطمه زهرا(س) است + فیلم

نشست خبری نخستین رویداد ملی «مشق عشق» با حضور معاون هنری حوزه هنری برگزار شد.

«مشق عشق» ابراز ارادت به فاطمه زهرا(س) است + فیلمبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری اولین رویداد ملی «مشق مادر» با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، محمد رازقی دبیر جشنواره، محمدرضا امام‌قلی، رئیس حوزه هنری استان قزوین و ازهار شرکا، داور جشنواره در سالن غفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای جلسه رازقی گفت: این رویداد ملی در سراسر کشور به صورت بداهه‌نویسی 23 دی سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد. در این رویداد 518 بانوی خوشنویس از 31 مرکز در سراسر ایران حضور داشتند. هر یک از خوشنویسان در این برنامه القاب حضرت فاطمه زهرا(س) را با خط خوش به نگارش درآوردند.

وی افزود: اختتامیه این برنامه 20 بهمن در شهر قزوین برگزار خواهد شد و از 17خوشنویس برگزیده تجلیل خواهد شد. همچنین قرار است از 103 خوشنویس دیگر نیز تقدیر شود.

در ادامه نشست فروزانفر گفت: این رویداد ادای دین به حضرت زهرا(س) بود. چنین برنامه‌های باید تداوم داشته باشد زیرا هر رویدادی که متبرک به نام بانوی فاطمه زهرا(س) باشد می‌تواند دستاوردهای بسیاری به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری سال‌هاست در عرصه خوشنویسی حضوری فعال داشته است گفت: حوزه هنری محلی برای فعالیت‌های خوشنویسان بزرگ است. ما همیشه خود را موظف می‌دانیم از خوشنویسان حمایت کنیم. خوشنویسی هنر ملی و اسلامی است که ایران در آن سرآمد کشورهای اسلامی است. با این توضیح امیدوارم این رویداد به صورت گسترده‌تری در سال‌های بعد برگزار شود. و وجه بین‌المللی آن هم پررنگتر شود.

فروزانفر در خاتمه سخنانشان بیان کرد: حوزه هنری تمام همت و تمرکزش روی موضوعات دینی و اسلامی هست برای همین پرواضح است که رویدادی که متبرک به نام حضرت فاطمه زهرا(س) باشد به صورت همه‌جانبه حمایت کند.

شرکا داور جشنواره به عنوان آخرین سخنران این جلسه تأکید کرد: برگزاری این رویداد ملی خیلی به سرعت برنامه‌ریزی شد حتی اطلاع‌رسانی آن هم به شکلی ساده‌ای رخ نداد اما در کمال تعجب شرکت‌کنندگان بسیاری در این رویداد حضور داشتند. این امری پسندیده و نیکو است که نشانه علاقه بانوان خوشنویس به هنرهای مذهبی دارد.

وی اضافه کرد: بداهه نویسی در خوشنویسی به‌خودی‌خود امری دشوار است پس وقتی قرار است مسابقه‌ای با این محوریت برگزار شود مسلماً است که کار شرکت‌کنندگان سخت خواهد شد ولی در کمال تعجب به عنوان داور این رویداد دیدم که بانوان با عشق با کیفیت بالا کارشان را انجام می‌دادند قرار است از آثار کتابی هم به زودی چاپ شود.

داور جشنواره ضمن تشکر از حوزه هنری بیان کرد: من سال‌هاست در خوشنویسی فعالیت می‌کنم اما حمایت حوزه هنری از هنرهای تجسمی جای تشکر دارد همچنین باید از حمایت‌های وزارت ارشاد تشکر کنم اما دیگر ارگان‌ها نیز باید از رویدادهای نظیر «مشق مادر» پشتیبانی کرده تا شاهد اشاعه هنر اسلامی در سراسر کشور باشیم.

وی داوران را جشنواره از بزرگان هنر خوشنویسی توصیف کرد و گفت: داوران این رویداد از بزرگان نستعلیق و شکسته است این اقدام به این دلیل انجام شد تا کیفیت آثار بالا رود البته پرواضح است که کاستی‌های هم وجود دارد اما برای رویدادی که اولین دوره خود را پشت سر می‌گذارد این امر جای تعجب ندارد. امیدوارم در سال‌های بعد مشکلات برطرف شود.

شرکا تأکید کرد: تعداد خوشنویسان بانو از مردان بیشتر است این ظرفیت بسیار خوبی است که باید به آن توجه داشت. به نظرم برگزاری این رویداد ملی قدمی در جهت حمایت از خوشنویسان زن است.

وی در پایان این جلسه تأکید کرد: ترکیب‌بندی، هندسه حروف و کلمات، پاکیزه‌نویسی و مرکب‌برداری ملاک‌های ما در داوری این رویداد ملی بود.

انتهای پیام
captcha