«هفت بهار نارنج» متفاوت‌‌ترین نقش‌ استاد نصیریان را دارد
کد خبر: 4120299
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
فرشاد گل سفیدی:

«هفت بهار نارنج» متفاوت‌‌ترین نقش‌ استاد نصیریان را دارد

تهیه کننده فیلم «هفت بهار نارنج» گفت: متفاوت‌‌ترین نقش‌ علی نصیریان در این فیلم بود. امیدوارم سوتفاهمی که با انتشار نامه استاد نصیریان پخش شده بود برطرف شود. همچنین این فیلم در حوزه‌های بازیگری و آهنگسازی واقعا چشمگیر است و ان‌شاءالله به سیمرغ برسند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» با حضور؛ فرشاد گل‌سفیدی (کارگردان)، پیام آزادی (آهنگساز)، زهره سیه‌پوش (چهره‌پرداز)، حسین مشعلی و امید محمدی‌پور (صداگذاران) امشب 17 بهمن در سینمای رسانه (پردیس ملت) حضور دارند.

در ابتدای این جلسه فرشاد گل‌ سفیدی کارگردان «هفت بهار نارنج» گفت: اولین باری که ساخت این فیلم به من پیشنهاد شد، مخالفت کردم. چرا که دوست داشتم مدیر فیلمبرداری بمانم. بعد از این فیلم هم همچنان همین نظر را دارم مگر اینکه فیلمی برای ساخت سر ذوقم بیاورد. ژانر فیلم را خیلی دوست داشتم. فیلم روایتگر یک ملودرام عاشقانه‌ است‌ البته طرح اولیه داستان برای آقای جمالی پور نویسنده کار است.

وی ادامه داد: شمس در این فیلم سینمایی از آقای شمس لنگرودی الهام نگرفته است. این فیلم بخشی از قصه زندگی آقای نصیریان است. وی تا پایان عمر از همسرشان مراقبت کردند. آقای نصیریان در طول کار می گفتند فکر می‌کنند این آخرین کارشان است. علی نصیریان در ۸۳ دقیقه، یک‌تنه کل فیلم را پیش می‌برد. روند تولید سخت بود و او در تمام کار همراه ما بود.

گل سفیدی تاکید کرد: استاد نصیریان را هفت ساعت در طول روز بیشتر نداشتیم. ایشان سحرخیزند و سینمایی‌ها سر ظهرند و ما باید صبح زود همه گروه را هماهنگ می کردیم تا کار با استاد پیش رود. سعی کردم قصه را ساده بیان کنم. همه چیز در این فیلم ساده است، حتی اگر به بازی آقای نصیریان دقت کنید متوجه آن می‌شوید. «هفت بهار نارنج» فیلم شریف و بسیار روراست است.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا این قصه را در مدیوم فیلم کوتاه نساخته‌اید، توضیح داد: من فکر می‌کنم فیلمی درست است که تماشاچی مدام رو صندلی سینما تکان نخورد. فیلم خسته‌کننده نبود و ریتم کندی هم نداشت. در واقع ابتدا و انتهای درستی داشت. اگر قرار بود این فیلم کوتاه شود، حتماً فیلم کوتاه می‌ساختم اما این فیلم بلند است.

وی درباره عدم حضور تهیه کننده در نشست گفت: با شناختی که از محمد کمالی‌پور دارم، می‌دانم که ایشان اهل تحریم کردن نیست و دلیل حضور نداشتنشان به این دلیل است که درگیر ساخت فیلمی هستند و شرایط برای حضورشان مهیا نشد. درضمن درباره عنوان عدد هفت هم که بخشی از نام فیلم است باید بگویم. هفت عدد مقدسی است و از دیرباز همه این را می دانند.

گل سفیدی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ پروانه ساخت گرفتیم، فیلمبرداری در سال ۱۴۰۰ شروع شد و یک سال به جشنواره پارسال نرسید و این یک سال روی صدا و موسیقی و … کار کردیم. آقای نصیریان ۸۸ ساله هستند و باید مراعاتشان را کنیم. ایشان بسیار کمک به من کرده‌اند، به خصوص در شعرها که در فیلم می خوانند. فقط یک یا دو مورد بود که در فیلم قبول نکردند، اما خیلی با تعامل پیش رفتیم و خیلی خوب بود.

انتهای پیام
captcha