عطار تنها برگزیده شعر فجر امسال شد!
کد خبر: 4119532
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

عطار تنها برگزیده شعر فجر امسال شد!

هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در حالی با معرفی 15 برگزیده و شایسته تقدیر این دوره از جشنواره به کار خود پایان داد که در بین این تعداد تنها یک برگزیده داشت و کتاب درآمدی تحلیلی بر منطق‌الطیر عطار بود.

برگزیدگان هفدهمین جشنواره شعر فجر

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اختتامیه هفدهمین‌ جشنواره بین‌المللی شعر فجر، شامگاه جمعه ۱۴ بهمن هم زمان با شب میلاد حضرت علی‌(ع) در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان پنج گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو -قالب‌های نیمایی و سپید-، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر-پژوهش‌های حوزه شعر- این جشنواره به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند:

گروه شعر بزرگسال:

«زیر ساعت حرم» اثر مریم سقلاطونی از انتشارات سوره مهر و «مرتد» اثر مهدی جهاندار از انتشارات شهرستان ادب، به ‌عنوان دو اثر شایسته تقدیر بخش شعر بزرگسال در گروه شعر کلاسیک

در این بخش اثر برگزیده‌ای اعلام نشد.

بخش شعر نو گروه شعر بزرگسال هم اثر برگزیده‌ای نداشت و  مجموعه شعر «میان جیوه و اندوه» اثر لیلا کردبچه از مؤسسه انتشارات نگاه به‌ عنوان اثر شایسته تقدیر این بخش شعر معرفی شد.

در بخش شعر محاوره گروه شعر بزرگسال هم هیچ اثر برگزیده و شایسته تقدیری اعلام نشد و فقط مجموعه شعر «نسخه‌ی مجنون من» اثر پریسا صفاریان از انتشارات فصل پنجم به‌ عنوان اثر شایسته تحسین اعلام شد.

گروه شعر کودک و نوجوان:

هیئت داوران بخش شعر کودک و نوجوان هم هیچ اثری را به‌عنوان برگزیده معرفی نکردند و دو اثر «دلتنگم و می‌دانی...» اثر مریم زندی و «قلب کوه از سنگ نیست» اثر غلامرضا بکتاش، هر دو از انتشارات سروش به‌عنوان آثار شایسته تقدیر در این بخش معرفی و تقدیر شدند.

برگزیدگان گروه درباره شعر:

بخش درباره شعر، شامل کتاب‌های نقد و پژوهشی درباره شعر تنها بخش هفدهمین جشنواره شعر فجر بود که برگزیده داشت و «قرن‌های بی‌زمان: درآمدی تحلیلی - معرفت‌شناختی بر منطق‌الطیر عطار» اثر مهدی محبتی از انتشارات هرمس در این بخش جایزه اثر برگزیده را دریافت کرد.    

همچنین کتاب «هشت رود» نوشته محمد کاظم کاظمی از انتشارات شهرستان ادب به‌ عنوان اثر شایسته تقدیر این بخش معرفی و تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha