اعتکاف؛ راهی برای تقرب به خداوند
کد خبر: 4119426
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

اعتکاف؛ راهی برای تقرب به خداوند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اعتکاف، سبب حاکم شدن آرامش بر جان و دل انسان می‌شود، اعتکاف را فرصتی برای تقرب به درگاه خداوند دانست و گفت: اعتکاف، معتکف شدن و روزه‌داری، برای این است که کارها رنگ الهی بگیرد.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۱۴ بهمن‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با تبریک لعیاد شعبانی و دهه فجر، اظهار کرد: در بیانی از مولای متقیان آمده است که اگر بهشتی در کنار نبود هم خدا را عبادت می‌کردم، چراکه عقل به انسان حکم می‌کند انسان شاکر خدایی باشد که به او نعمت‌های فراوانی عطا کرده است. 

وی با بیان اینکه ایمان و عقل، نفس انسان را مهار می‌کنند و اگر ایمان و عقل در خدمت نفس انسان قرار گرفت، فضیلت برای او به ارمغان می‌آورد، گفت: عقل و ایمان می‌گوید انسان به سرای آخرت می‌رود در حالی‌ که کفن او جیب ندارد پس انسان اهل سخاوت باشد و از ثروت خود، حق مستمندان، خمس و زکات را پرداخت کند.

شاهرخی با بیان اینکه خانواده نقش اساسی و بدون جایگزین در شیوه انسانی و اسلامی دارد، گفت: سلامت روحی و جسمی در خانواده ارتباط مستقیم با رابطه در جامعه دارد کمااینکه زن و مرد باید در تحکیم بنیان خانواده بکوشند و این تحکیم با التزام به اعتقادات دینی، مهر و محبت حاصل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه اگر مردی یا زنی نسبت به نعمت‌های خداوند شاکر نباشد نافرمانی کند، حقوق طرق مقابل را پایمال خواهد کرد، گفت: در امر ازدواج اگر به ارزش‌های دینی همدیگر توجه نکنند، زندگی موفقی نخواهند داشت به معنای دیگر در این و ایمان باید به زن و مرد، تناسب وجود داشته باشد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ارتباط با دعا و خلوت با خدا در ماه رجب و ایام اعتکاف، سبب حاکم شدن آرامش بر جان و دل انسان می‌شود، اعتکاف را فرصتی برای تقرب به درگاه خداوند دانست و تصریح کرد: اعتکاف، معتکف شدن، روزه داری، برقراری نماز جمعه برای این است که همه کارهای انسان رنگ الهی بگیرد و خداوند بر جان و دل انسان حاکم شود.

وی به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و با تبریک ولادت امام علی(ع) گفت: مولای متقیان اقیانوس فضیلت‌ها است و برجسته‌ترین ویژگی آن حضرت، اطاعت بر تکلیف الهی، شجاعت، وفاداری کامل به نبی مکرم اسلام، جهاد در راه خدا و ایستادگی در برابر حق است.

شاهرخی با بیان اینکه نصرت الهی در دهه فجر شامل حال ملت شد و این نصرت الهی و ایام‌الله را باید گرامی داشته، راهپیمایی ۲۲ بهمن را باشکوه برگزار و کوچه و خیابان را تزیین کنیم، افزود: ارائه آمار درست مانند حرکت وسیله نقلیه در جاده آسفالت و آمار نادرست دادن مانند حرکت وسیله نقلیه در جاده خاکی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه ۳۱ دستگاه تعهد داده که ۴۲ شغل ایجاد کنند و اینکه گفته شود که ۲۹ هزار شغل در لرستان ایجاد شده، مانند حرکت وسیله نقلیه در جاده خاکی است، خاطرنشان کرد: مردم این آمار را می‌پذیرند و این امر سبب متضرر شدن استان در بودجه اشتغال می‌شود و به نفع استان نیست.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مرگ چند نفر از هم استانی‌ها در هنگام استفاده از وسیله غیراستاندارد برای عبور از رودخانه که سبب مرگ چند نفر شد، ناراحت کننده است، خاطرنشان کرد: لرستان کوهستانی است و عقب ماندگی‌های آن باید جبران شود.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان همایش سیره علوی و ارسال ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد بر لزوم توجه به تحقیقات و مقالات این همایش تاکید کرد و گفت: تحریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تاثیری ندارد.

انتهای پیام
captcha