انقلاب اسلامی تسلط نظام استکباری غرب را زیر سوال برده است
کد خبر: 4118381
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام علی عباسی:

انقلاب اسلامی تسلط نظام استکباری غرب را زیر سوال برده است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: دشمنی با انقلاب اسلامی ناشی از نگاه استکبار ستیزی نهضت امام خمینی(ره) دارد و این انقلاب با اندیشه و آرمان‌های الهی و تمدنی که دارد تسلط همه جانبه نظام سلطه را زیر سوال برده است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ظهر امروز 10 بهمن ماه در دیدار جمعی از علما و فرهیختگان ایالت بلتسان پاکستان که میهمان مرکز آموزش‌های کوتاه مدت المصطفی هستند، در سخنانی با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده ملی و مختص به یک منطقه نیست؛ بلکه یک حرکت الهی و فرهنگی است که همه انسان‌های عالم مخاطب آن هستند. همانگونه که اسلام عزیز تنها مربوط به یک قوم، زبان و کشور نبوده و رحتمی برای همه عالم بشریت به شمار می‌آید، انقلاب اسلامی نیز نگاهی جهانی دارد و خود را مروّج آرمان‌های انسانی و جهانی همچون اخلاق، معنویت و عدالت می‌داند.

وی افزود: در آستانه دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، این انقلاب به لطف الهی تا امروز استمرار داشته و به فضل الهی هر روز بر قوت و عزت آن افزوده شده است و دشمنی با انقلاب اسلامی ناشی از همین نگاه جهانی، تمدنی و عزت آفرین است.

وی بیان کرد: نظام سلطه که با پیروزی انقلاب اسلامی احساس نمود، رقیبی پدید آمده که تسلط همه‌جانبه آنان در جهان را زیر سوال خواهد برد؛ از روز نخست دشمنی خود را نسبت به این حرکت آغاز کرد. اما همانگونه که دشمنی‌ها با اسلام و پیامبر(ص) نتوانست جلوی پیشرفت پیام الهی را بگیرد و امروز اسلام در سراسر عالم گسترش یافته است، قطعا این دشمنی‌ها علیرغم هزینه‌های فراوان، به سرانجام نخواهد رسید و این شجره مبارک، روز به روز تنومندتر و پربارتر خواهد شد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه پیروزی جبهه حق را وعده تخلف ناپذیر الهی خواند و افزود: ما با تمام وجود به این وعده الهی یقین و ایمان داریم. البته شرط این پیروزی آن است که در راه خدای تعالی ثابت قدم باشیم. اگر ما در مسیر الهی حرکت کنیم، قطعا خدای متعال نیز ما را یاری خواهد کرد.

عباسی با اشاره به انواع توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی از جمله دامن زدن به تجزیه‌طلبی و جنگ داخلی، حمایت همه جانبه از صدام جنایتکار در جنگ تحمیلی و تحریم و جنگ اقتصادی، تصریح کرد: علیرغم همه این دشمنی‌ها، به لطف الهی این نهال نورسیده رشد کرد و امروز به درختی تنومند مبدل شده است.

وی اظهارکرد: از لحاظ علمی با همه مشکلات و دشمنی‌ها، جمهوری اسلامی ایران رتبه پانزدهم جهان و نخست منطقه را در اختیار دارد و کشوری که برای دفاع خود در زمان جنگ تحمیلی با مشکلات فراوانی مواجه بود، امروز از لحاظ دفاعی در شرایطی قرار دارد که قدرت‌های بزرگ نیز جرأت درگیری نظامی با آن را ندارند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، صحنه رویارویی امروز را در عرصه جنگ رسانه‌ای و فکری عنوان کرد و گفت: دشمن امروز با تمام قوای رسانه‌ای خود به بمباران فکری و تبلیغاتی افکار عمومی جهان مشغول است و به ویژه دوستداران انقلاب اسلامی را هدف گرفته است. سلاح ما در این جنگ، فکر، اندیشه، قلم و مباحث علمی است و وظیفه اصلی نیز بر عهده مراکز فرهنگی و علمی قرار دارد.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: المصطفی مرکز علمی و بین‌المللی است که اندیشه اسلام ناب و اهل‌بیتی را در جهان ترویج می‌کند. امروز ده‌ها هزار نفر از حدود ۱۳۰ ملیت مختلف در مقاطع مختلف مشغول تحصیل در این مرکز هستند که الگویی ارزشمند از اخوت و برادری اسلامی به شمار می‌آیند.

وی دانش‌پژوهان المصطفی را سفیران صلح، دوستی و برادری میان مسلمانان دانست و یادآور شد: برخلاف برخی مراکز علمی در جهان اسلام که مروج تکفیر، تفرقه و دشمنی هستند، طلاب و دانشجویان در جامعةالمصطفی، فرهنگ برادری، تقریب و همکاری را می‌آموزند و آن را در سراسر جهان ترویج می‌کنند.

انتهای پیام
captcha