اجرای ۵ هزار برنامه به‌مناسبت دهه فجر در کرمان
کد خبر: 4118256
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

اجرای ۵ هزار برنامه به‌مناسبت دهه فجر در کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ستاد دهه فجر استان با ۲۶ کمیته تشکیل شده که اقشار مختلف را در بر می‌گیرد و برای همه اقشار برنامه دارد. در شهر کرمان بیش از یک‌هزار برنامه فرهنگی، تبلیغی، قرآنی و ... برگزار می‌شود و در کل استان نیز بیش از ۵ هزار برنامه تدارک دیده شده است.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی همه جانبه در ابعاد فرهنگی، سیاسی اجتماعی و اقتصادی بود، گفت: مردم ایران، مسلمان، دین باور و معتقد به اسلام و ولایت هستند لذا مردم در برابر این تهاجم فرهنگی که از زمان رضا شاه آغاز شد مقاومت کردند تا در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ همواره کشوری پر قدرت بود اما از زمان قاجار و پهلوی‌ این عظمت و قدرت از بین رفت و ایران به کشوری وابسته تبدیل شد، افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب این بود که عظمت و اقتدار ایران برگشت و دوران تحقیر برای مردم ایران تمام شد.

انجم‌شعاع با بیان اینکه ایران پس از انقلاب در همه عرصه‌ها از جمله علمی پیشرفت کرده و علیرغم همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها و فشارهای مختلف انقلاب اسلامی پویا است، گفت: اگر تحریم‌ها وجود نداشت پیشرفت‌های امروز چندین برابر بود اما مشکل امروز این است که پیشرفت‌ها تحت شعاع مشکلات اقتصادی قرار گرفته و نتوانستیم روایت درستی از پیشرفت‌ها داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل روایت‌های ساختگی دشمن باشد، افزود: با بیان روایت پیشرفت‌ها نباید اجازه داد روایت‌های ساختگی دشمن در ذهن مردم شکل بگیرد. باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد و دستاوردهای حقیقی انقلاب بیان شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: دشمن به‌دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است اما مردم در ۴۴ سال پیروزی انقلاب پای اعتقادات و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌ و دفاع کرده‌اند و حتی می‌توان گفت از بعضی مسئولان در دفاع از ارزش‌های انقلاب جلوتر بوده‌اند که نمونه آن ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهیدان، مادران شهدا و مردم است. در اغتشاشات اخیر نیز علیرغم تمام هجمه‌ها مردم همراهی نکردند و دشمن شکست خورد.

وی اظهار کرد: دهه فجر ظرفیت بزرگ و فرصتی برای تبیین دستاورهای انقلاب در قالب‌های مختلف است به گونه‌ای که برای مردم باورپذیر باشد و باید تلاش کنیم تا وحدت را تقویت کرده و جهاد تبیین را در دهه فجر مورد توجه ویژه قرار دهیم.

انجم‌شعاع در ادامه به برنامه‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ستاد دهه فجر استان با ۲۶ کمیته تشکیل شده که اقشار مختلف را در بر می‌گیرد و برای همه اقشار برنامه دارد. در شهر کرمان بیش از یک‌هزار برنامه فرهنگی، تبلیغی، قرآنی و ... برگزار می‌شود و در کل استان نیز بیش از ۵ هزار برنامه تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر از روز پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه با اهدای جهیزیه به ۴۲ هزار نفر از زوج‌های جوان آغاز شده، افزود: نواختن زنگ انقلاب در مدارس سراسر استان، برگزاری رژه موتوری نیروهای نظامی و انتظامی، نواختن زنگ انقلاب در واحدهای معدنی، صنعتی و ادارات استان، برگزاری مهمانی لاله‌ها، مراسم بزرگداشت و جشن ورود امام راحل به میهن، نورافشانی شب ۲۲ بهمن‌ماه، اجرای پویش «هر خانه یک پرچم» از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: برپایی محافل انس با قرآن، جشن بزرگ انقلاب ویژه کارگران استان، برگزاری همایش طلایه‌داران انقلاب اسلامی، مصاحبه با اندیشمندان کشور‌هایی که امام راحل در آن کشورها تبعید بوده، افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۲۴ پروژه دولتی در استان، برگزاری مسابقات ورزشی، جشن بزرگ خانواده ورزش، ویژه‌ برنامه جشن پیروزی انقلاب در ادارات و مساجد، افتتاحیه باغ‌موزه فرش، اعزام مُبَلغ به مدارس، ویزیت رایگان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های نیروهای مسلح، اجرای گروه‌های سرود در میادین شهر کرمان، راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و... از دیگر برنامه‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان است.

وی از برگزاری جشن در سه نقطه از مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن خبر داد و اظهار کرد: سعی کردیم برنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و علاوه بر راهپیمایی، مراسم جشن نیز برگزار شود و رویکرد ما برگزاری برنامه‌های شاد است تا شور و نشاط در جامعه شکل بگیرد.

انتهای پیام
captcha