برپایی نمایشگاهی که قرار بود شهر خانواده باشد
کد خبر: 4117748
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

برپایی نمایشگاهی که قرار بود شهر خانواده باشد

نمایشگاه شهر خانواده با محور اجرای تئاتر تعاملی با حضور اعضای خانواده به عنوان اجراکنندگان تئاتر بعد از دو مرتبه کنسلی امروز هشتم بهمن‌ماه در باغ هنر افتتاح شد اما با انتظارات مخاطبان فاصله داشت.

باغ هنر میزبان خانواده‌‌هایی که بازیگر تئاتر می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایکنا، نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران(شهر خانواده)، امروز شنبه هشتم بهمن‌ماه با حضور مهدیه محمدتقی‌زاده، مشاور وزیر ارشاد، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، سیدمجید پوراحمدی، مدیر صندوق اعتباری هنر در کوشک باغ هنر، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه قرار بود 28 دی ماه آغاز به کار کند که زمان آغاز آن ابتدا به ششم بهمن ماه و بعد به هشتم بهمن ماه تغییر کرد و بالاخره امروز افتتاح شد و خانواده‌ها از ساعت 9 تا 20 می‌توانند به باغ هنر مراجعه و در تئاتری تعاملی با محصولات فرهنگی ایرانی ـ اسلامی آشنا شوند. البته محل برگزاری این نمایشگاه چندان در دسترس خانواده‌ها نیست و برای رفتن به آنجا حتماً باید از ماشین شخصی استفاده کرد.

وسعت نمایشگاه نیز در حدی نیست که خانواده‌‌ها بخواهند هزینه رفتن تا باغ هنر را تقبل کنند. از سوی دیگر وقتی قرار است همین آثار در مصلی تهران نیز به نمایش و عرضه گذاشته شود، چه لزومی دارد که در قالب یک نمایشگاه مجزا برپا شود. 

باغ هنر میزبان خانواده‌‌هایی که بازیگر تئاتر می‌شوند

اولین بخش این نمایشگاه یک تابلوی بزرگ است که از افراد علاقه‌مند عکس گرفته می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند شخصیت ایرانی مورد علاقه خود را انتخاب کنند و چهره آنها براساس آن شخصیت بازطراحی و در تابلو قرار داده می‌شود.

خیمه شب بازی با محور شخصیت «مبارک» بخش دیگر این نمایشگاه است که در آن مرشد و مبارک به معرفی نمایشگاه می‌پردازند و یک اجرای زیبا از اصیل‌ترین تئاتر عروسکی ایرانی ارائه می‌شود.

دکه سیار نمایش باران نیز با تئاتر تعاملی بخش دیگر این نمایشگاه است. در این بخش هر یک از اعضای خانواده کیف و ماسکی را برمی‌دارند و در قالب یک شخصیت انیمیشنی وارد خانه‌ای به هم ریخته می‌شوند که باید آن را مرتب کنند. در این خانه با خواندن یک کتاب بچه‌ها می‌توانند گربه‌ای که در قفس گیر کرده را نجات دهند.

باغ هنر میزبان خانواده‌‌هایی که بازیگر تئاتر می‌شوند

همچنین بچه‌ها با محصولات فرهنگی مثل کتاب یا عروسک‌های ایرانی آشنا شده و با حل هر مرحله امتیاز می‌گیرند. پیدا کردن شخصیت شهید ابراهیم هادی نیز باعث می‌شود تیزر معرفی این شخصیت نمایش داده شود و بچه‌ها با کمک انیمیشن با این شهید آشنا شوند.  

معرفی آثار نشر نیستان و داستان‌های سلام مرشد و پلنگ سفید نیز بخش دیگری از این تئاتر تعاملی است که کودکان، شخصیت‌های اصلی هستند که در آن بازی می‌کنند. پویانمایی که کودک می‌تواند شخصیتی که دوست دارد را انتخاب کند و داستان خود را بسازد و خودش نیز آن را نمایش دهد، خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی ایرانی اسلامی، مجموعه کتاب‌های کمیک و کتاب بازی، اسباب بازی، انیمیشن سلام ابراهیم و نرم‌افزار اوقات فراغت شاد تابستان (مدرسه خانگی تابستانه) از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

باغ هنر میزبان خانواده‌‌هایی که بازیگر تئاتر می‌شوند

در این نمایشگاه خانواده‌‌ها محور هستند و خود در تئاتر تعاملی نقش‌ها را ایفا می‌کنند تا استفاده از محصولات فرهنگی ایرانی را تجربه کنند.

این نمایشگاه تا 12 بهمن ماه در باغ هنر برپاست و سپس به مصلی تهران منتقل می‌شود تا در کنار بخش دیگر این نمایشگاه که شامل محصولات مد و لباس است به نمایش و اجرا گذاشته شود. این نمایشگاه می‌توانست در قالب یک نمایشگاه تخصصی برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در راستای تولید محصولات بیشتر طراحی شود اما برگزاری محدود آن، برای عموم و در محلی با دسترس پذیری کم چندان شایسته نیست و بهتر بود برنامه‌‌ریزی دقیق‌تری انجام می‌شد.

باغ هنر میزبان خانواده‌‌هایی که بازیگر تئاتر می‌شوند

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۲۳:۴۶
0
0
محله هم نبود چه برسه به شهر
captcha