آموزش حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه در فضای مجازی
کد خبر: 4117623
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

آموزش حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه در فضای مجازی

مؤسس درگاه مجازی حفظ نهج‌البلاغه و قرآن گفت: طی یکسال اخیر و سه دوره آموزش مجازی ۸۰۰ نفر از مخاطبان مجموعه مجازی ما موفق به حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه شدند.

آموزش حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه در فضای مجازیحجت‌الاسلام رسول خیاط، مدیر و مؤسس درگاه مجازی حفظ نهج‌البلاغه و قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: شروع برنامه آموزش حفظ مجازی نهج‌البلاغه در بهمن‌ماه سال 1400 بود، یک صفحه عمومی در پیام‌رسان ایتا ایجاد شد و کار آموزش مجازی حفظ نهج‌البلاغه و تثبیت محفوظات قرآنی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: اولین دوره با ثبت‌نام 17 نفر آغاز شد و با افزوده شدن نهج‌البلاغه‌آموزان تا پایان دوره 60 نفر مفتخر به حفظ کل حکمت‌های نهج‌البلاغه شدند، پس از آن و با برگزاری دوره‌های دوم و سوم تعداد 800 نفر از مخاطبان مجازی  حکمت‌های نهج‌البلاغه را حفظ کرده و تعداد زیادی از آنها حفظ نامه‌های این کتاب شریف را ادامه دادند.

این حافظ قرآن و نهج‌البلاغه با بیان اینکه 550 نفر از حافظان حکمت‌های نهج‌البلاغه بانوان هستند، ادامه داد: شیوه آموزش در برنامه‌های روزانه تدوین شده و حفظ و مرور نهج‌البلاغه انجام می‌شود و در سه روز از هفته اساتید مجموعه با تماس‌های تلفنی محفوظات را تحویل گرفته و مورد بررسی قرار می‌دهند.

این حافظ نهج‌البلاغه با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در رابطه با حفظ نهج‌البلاغه اضافه کرد: این بستر مجازی را با توجه به توصیه‌های رهبری راه‌اندازی کردیم و اصلی‌ترین عوامل جذب مخاطبان به حفظ نهج‌البلاغه نیز توصیه‌های رهبری و جذابیت کلمات و متن نهج‌البلاغه است.

وی گفت: بیشتر مخاطبان، حافظان قرآن و مبلغان دینی هستند که به حفظ کلام امیر مؤمنان(ع) مشغول می‌شوند. در این مجموعه مجازی 50 نفر مدرس حفظ نهج‌البلاغه و 40 نفر نیز مدرس حفظ قرآن، مبحث حفظ نهج‌البلاغه و تثبیت قرآن را پیگیری می‌کنند و همچنین برای آموزش بانوان نیز اساتید بانو مباحث آموزشی را عنوان می‌کنند.

خیاط تصریح کرد: دوره چله تثبیت محفوظات قرآنی نیز برای 400 نفر از حافظان قرآنی که حافظ کل یا بخشی از کلام الهی بودند برگزار شد و در این دوره تثبیت و یادآوری محفوظات برای مخاطبان به‌صورت کامل انجام گرفت.

مؤسس درگاه مجازی حفظ نهج‌البلاغه و قرآن اظهار کرد: از نکات قابل توجه برگزاری این دوره‌های آموزشی مجازی نهج‌البلاغه ثبت‌نام دو نفر از برادران اهل سنت و نیز یک پیرمرد کشاورز کرمانی بود که توانست طی هشت ماه حکمت‌های نهج‌البلاغه را حفظ کند.

وی بیان کرد: برنامه آموزشی برای حفظ حکمت‌ها سه ماهه است، پس از آن و طی حدود پنج ماه نامه‌های نهج‌البلاغه حفظ می‌شود و خطبه‌ها نیز در برنامه زمانی 9 ماهه حفظ و آموزش داده می‌شود و تقریباً حدود یک‌سال و نیم هر نفر می‌تواند به‌صورت کامل نهج‌البلاغه را حفظ کند.

خیاط با اشاره به برگزاری مسابقات برای نهج‌البلاغه‌آموزان اظهار کرد: این مسابقات را بین دوره‌های آموزشی برای نهج‌البلاغه‌آموزان برگزار می‌کنیم و جوایزی نیز به برترین‌ها اهدا می‌شود.

وی افزود: بنا بر تأکید رهبر انقلاب، کار آموزش را براساس متن و مفاهیم نهج‌البلاغه پیش می‌بریم و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و پیگیری روند حفظ نهج‌البلاغه به کانال حفظ نهج‌البلاغه و تثبیت قرآن در پیامرسان ایتا به نشانی hefznahjali@ مراجعه کنند.

خیاط با اشاره به برنامه‌ریزی‌های آینده این مجموعه مجازی گفت: یک دوره آموزش حفظ موضوعی نهج‌البلاغه نیز در حال تدوین است تا افراد علاقه‌مند به‌صورت موضوعی بتوانند مضامین و مفاهیم نهج‌البلاغه‌ را حفظ کنند. از مجموع 2500 موضوع استخراج شده و پیشنهادی به اساتید و کارشناسان 110 موضوع به انتخاب نهایی رسیده و مراحل تهیه و تولید محتوای آموزشی در حال انجام است و به‌زودی ثبت‌نام در این دوره ویژه انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha