سپاه در دفاع از ملت‌های مظلوم پیش‌رو و پیش‌قدم است
کد خبر: 4116538
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
نماینده ولی ‎‌فقیه در لرستان:

سپاه در دفاع از ملت‌های مظلوم پیش‌رو و پیش‌قدم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه سپاه نهادی است که در زمین، هوا و دریا عرصه را بر دشمن تنگ کرده است، گفت: سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی، ملت ایران و ملت‌های مظلوم و تحت ستم پیش‌رو و پیش‌قدم است و در این مسیر بندگان خاص و خالصی در درون این ‌مجموعه تربیت شدند.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، دوم بهمن‌ماه در نشست فصلی روحانیون سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در تلاش برای گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی، این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کرد و گفت: سپاه پاسداران مجموعه‌‌ای سازمان‌یافته برای حفاظت و پاسداری از انقلاب از همه رده‌ها اعم‌ از نظامی و غیرنظامی، روحانی و غیر روحانی است.

وی با بیان اینکه وقتی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم یعنی انقلاب پویا، زنده و پیش‌رو است و دارد به حرکت خود ادامه می‌دهد، افزود: پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی به این معناست که باید تهدیدهای دشمن علیه انقلاب را شناسایی کرد. در سپاه رده‌های مختلفی از جمله روحانیت، فرماندهی، حفاظت اطلاعات، سازمان اطلاعات برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و حفاظت از انقلاب و خود مجموعه سازمان‌یافته سپاه در برابر تهدیدات شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان با بیان اینکه در ابتدای انقلاب که سپاه شکل گرفت از سال ۱۳۵۷ تا قبل از جنگ کارکرد آن بیشتر به‌صورت یک مجموعه انتظامی ـ امنیتی بود، گفت: با شروع جنگ، بُعد نظامی سپاه غالب شد و در سال ۱۳۶۴ ارکان زمینی، هوایی و دریایی سپاه شکل گرفت و بعدها هم به کمال خود رسید.

شاهرخی با اشاره به اینکه در سال‌های اول انقلاب تهدیدها نظامی بود ولی اکنون تهدیدات به‌صورت ترکیبی از قبیل نفوذ، تهاجم فرهنگی، تغییر باورها و انگیزه‌ها، تغییر در اعتقادات و عقاید، عوض کردن جای ارزش و ضد ارزش و منکر و معروف است، اظهار کرد: این به این معناست که ما هر چه جلوتر رفتیم بر عمق وظایف سپاه و خصوصا روحانیون سپاه افزوده شد.

وی ادامه داد: وقتی به کارنامه سپاه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این نهاد از آغاز تشکیل تاکنون محل حضور مجموعه‌ای از منتظران شهادت بوده که برای دفاع از انقلاب اسلامی، ملت ایران و ملت‌های مظلوم و تحت ستم پیش‌رو و پیش‌قدم بوده‌اند و در این مسیر بندگان خاص و خالصی در درون این ‌مجموعه تربیت شدند.

امام‌ جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه سپاه معراج شهدا و بندگان خالصی شد که علم و عمل‌شان، فعل‌ یا ترک فعل‌شان و کلام یا سکوت‌شان همه برای خداست، اضافه کرد: یکی از این بندگان خاص و صالح خدا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در استقبال از پیکر این شهید در شهرهای مختلف مجموع بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت کردند.

وی ادامه داد: چنین فردی در درون مجموعه سپاه تربیت شد؛ مجموعه‌ای که در آن باورها، اعتقادات و آموزه‌های اسلامی به‌وسیله روحانیون تبلیغ شد. بنابراین، اگر در مجموعه‌ای مانند سپاه انسان‌ها این‌چنین تربیت می‌شوند در سایه این تعالیم و آموزه‌ها و به تدریج شکل گرفته است.

نماینده ولی ‎فقیه در لرستان اظهار کرد: نهاد سپاه که مجموعه‌ای از روحانیون و پاسداران است شامل کسانی ‌است که سر را به عاریه داده و جان را بر کف دست گرفته‌اند؛ برای ملت‌های مظلوم پیروزی آفریده و نظام سلطه را ذلیل و خوار کردند و این به‌واسطه اعتقادات و ایمان‌شان بود مگر نه به لحاظ ساز و برگ نظامی آنهایی که مقابل ما هستند هم همان تجهیزات را دارند؛ البته عِده و عُده آنها بیشتر است، ولی آن چیزی که باعث غلبه نیروهای مسلح ما شده بنیان عقیدتی آنها و معنویت است که در درون نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آن چیزی که سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما را متمایز می‌کند پیوند و دلبستگی با مردم، نشست و برخاست با آنان، حضور در مساجد، حضور در نمازهای جماعت و جمعه، معنویت و سرمایه اجتماعی است، گفت: این سرمایه اجتماعی ارتش 20 میلیونی به‌وسیله ارتباط با مردم شکل می‌گیرد.

شاهرخی ادامه داد: از درون شجره طیبه صالحین که امید مقام معظم رهبری است باید حداقل ۱۰ میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای‌کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌مدار و عدالتخواه بیرون بیاید؛ و این با سرمایه اجتماعی مردم حاصل می‌شود.

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان افزود: آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ممتاز می‌کند علاوه بر دانش لازم نظامی معنویت، اخلاق، آشنایی ‌با‌ معارف ‌اسلامی ‌و آموزه‌های ‌اهل‌ بیت(ع) و محبتی است که نتیجه آن اطاعت و تبعیت از امام معصوم و نائب آن حضرت یعنی ولی‌ فقیه می‌شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد این سرمایه اجتماعی حفظ شود تا آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی شکل بگیرد، اضافه کرد: دشمنی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان تروریست معرفی می‌کند از عمق دلبستگی مردم به سپاه اطلاعی ندارد و اصلا نمی‌تواند پیوند عمیق بین مردم، سپاه، روحانیت، ولی‌ فقیه و امام مسلمین است را درک کند.

وی با بیان اینکه سپاه نهادی است که در زمین، هوا و دریا عرصه را بر دشمن تنگ کرده است، گفت: کسی نتوانسته است تا به حال تیری به سمت آمریکا پرتاب کند ولی اگر آمریکایی‌ها یک تیر بزنند، سپاه 10 تا تیر می‌زند و این توان بازدارندگی دفاعی برخاسته از معنویت و اخلاق چیزی نبوده است که از بیرون از این سرزمین تهیه شده باشد، این توان داخلی ثمره اعتماد به نیروهای جوان، مؤمن، متعهد و اتکا به دانش، معنویت و اخلاق نیروهای داخلی است.

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان افزود: آنها که سپاه را تحریم می‌کنند از عمق اخلاص و معنویت در درون سپاه و کارکرد روحانیت در آشنا کردن این مجموعه با اخلاق بی‌اطلاع‌ هستند.

انتهای پیام
captcha